اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

بیان معلم باید تأثیرگذار باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: معلمان باید رفتاری مهربانانه و خوش‌اخلاق با دانش‌آموزان داشته باشند تا کلام و بیانشان در آنان تأثیر‌گذار باشد.

بیان معلم باید تأثیرگذار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منصور متقی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ فرهنگیان شهرستان کوهبنان با گرامیداشت یاد و خاطره تمام معلمان شهید به ویژه استاد شهید مرتضی مطهری در زمینه شخصیت وجودی این شهید و آثار به جا مانده و خدمات ارزنده این فیلسوف مجاهد بیاناتی ارائه کرد.

وی خداوند متعال را نخستین معلم بزرگ بشریت دانست و افزود: خداوند پیامبران بزرگ الهی و ائمه اطهار (ع) را برای هدایت و راهنمایی انسان‌ها فرستاد، لذا معلمان به عنوان میراث‌داران و ادامه دهندگان راستین راه و روش پیامبران الهی، ائمه معصوم (ع) و علمای بزرگ اسلام وظیفه‌ای بسیار خطیر و سنگین را بر عهده دارند.

متقی بیان داشت: معلمان به عنوان جانشینان اولیای الهی در ترویج و تعلیم علم و اخلاق احیاگران جامعه بشری بوده و انسان‌ها را به سوی نور، سعادت و روشنایی هدایت و به آنها حیات با عزت و معنویت می‌بخشند.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: رمز موفقیت پیامبر اکرم (ص)، اخلاق کریمانه و برخورد بزرگوارانه ایشان بوده که توانست با عنایت حضرت حق مردم را جذب خود کرده تا به اسلام گرایش و کشش پیدا کنند.

متقی اذعان داشت: معلمان نیز باید به تأسی از نبی مکرم اسلام (ص) رفتاری مهربانانه، مؤدبانه، پدرانه، صمیمی، شایسته و خوش‌اخلاق با دانش‌آموزان داشته باشند تا کلام و بیانشان در آنان تأثیر‌گذار باشد.

وی شهید مرتضی مطهری را مظهر انسانیت، شجاعت، جوانمردی، عبودیت و به طور کلی استاد تمام فضایل دانست و افزود: این شهید نه‌تنها استاد بیان و قلم بود بلکه استاد تمام خصایص انسانی و اخلاقی نیز بود.

متقی خاطر نشان کرد: ارج نهادن به مقام شامخ معلمان دلسوز و زحمتکش مختص به روز و هفته معلم نیست، بلکه ارج نهادن به این جایگاه در هر زمان و مکانی امکانپذیر است.

احمد نیکخواه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان نیز با تبریک هفته معلم و بیان گزارشی از وضعیت  موجود اظهار داشت: آماده کردن نیروهای بصیر‌، آگاه‌، خدامحور، کاردان، ولایت‌محور، فعال و پویا‌، خط پذیر‌ و در یک کلام  مسئولی‌ پذیر از وظایف معلمانی است که در جامعه اسلامی در سنگر تعلیم و تربیت مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه نظام تعلیم و تربیت پرورش انسان‌های با فضیلت است‌، افزود: از این رو است که به فرموده مقام معظم رهبری دستگاه آموزش و پرورش برترین و بالاترین دستگاه فرهنگی کشور است.

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان اهل مطالعه و تحقیق بودن، صبوری، آراستگی ظاهر، متقی بودن و اخلاق مداری را  از مهم‌ترین ویژگی‌های یک معلم موفق و نمونه  دانست و گفت: نقش تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز معلمان در تربیت روح و جسم انسان‌ها ستودنی است و آنان دنباله‌رو حرکت انبیای الهی هستند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول