سید محمد نجفی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با بیان این نکته که سازمان تامین اجتماعی از دستگاههای پیشگام در ارائه خدمات غیرحضوری است از واریز هزینه تعهدات کوتاهمدت به حساب بانکی بیمه شدگان و مستمریبگیران خبر داد.
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: گسترش خدمات الکترونیکی موجب افزایش سطح رضایتمندی مخاطبان بوده و هم اکنون بسیاری از خدمات از جمله واریز هزینه تعهدات کوتاهمدت به حساب بانکی بیمهشدگان و مستمریبگیران، رویت سوابق بیمهشدگان، سامانه فیش حقوقی مستمریبگیران، پذیرش نسخه داروخانهها و... در صندوق تامین اجتماعی بهصورت الکترونیکی ارائه میشود.
وی خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع زمینهساز افزایش مشارکت هر سازمان و دستگاه اجرایی است و با اجرای این دستورالعملها شاهد کاهش بار مراجعه بیمهشدگان به واحدهای اجرایی این سازمان و افزایش سطح رضایتمندی مخاطبان هستیم.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران خاطرنشان کرد: تسهیل امور و ارتقای سطح بهرهوری و کارایی، همسویی با اهداف برنامه تحقق دولت الکترونیک، کاهش هزینههای اداری و پرسنلی و فراهم شدن زمینه واگذاری بخش اعظم امور به کارگزاریها و دفاتر پیشخوان از دیگر مزایای اجرای دستورالعملهای سازمان تامین اجتماعی در نیل به روانسازی امور همگام با سیاستهای دولت است.
نجفی تصریح کرد: در اجرای این دستورالعمل واحدهای اجرایی این سازمان موظف شدند پس از افتتاح حساب متمرکز از سوی بیمهشدگان اصلی و مستمریبگیران با بانکهای عامل هماهنگیهای لازم را معمول کنند تا حتیالامکان پس از واریز وجوه مربوط به تعهدات کوتاهمدت به حساب مشمولان، اطلاعرسانی از طریق ارسال پیامک و... توسط بانک عامل صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز)، کمک هزینه کفن و دفن، کمک هزینه ازدواج و هزینه سفر و اقامت بیمار از جمله تعهدات کوتاهمدت تأمین اجتماعی است که براساس قانون به بیمهشدگان و مستمریبگیران دارای شرایط پرداخت میشود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران خاطرنشان کرد: افراد برای دریافت هزینه تعهداتی مانند پروتز عینک یا غرامت دستمزد ناشی از بیماری باید بهصورت حضوری در شعبه اقدام کرده و فرایندهایی شامل صدور سند و چک را طی میکردند.
انتهای پیام/ن۲۰