اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر:

رئیس‌جمهور دستورات لازم برای استرداد اموال تامین اجتماعی صادر کند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز از واگذاری بیمارستان فیاض‌بخش تامین اجتماعی تهران به وزارت بهداشت انتقاد کرد و گفت: از رئیس جمهوری می‌خواهیم تا نسبت به استرداد اموال سازمان تامین اجتماعی، دستورات لازم را صادر کند.

رئیس‌جمهور دستورات لازم برای استرداد اموال تامین اجتماعی صادر کند

 کریم صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز  یکی از اصلی‌ترین مشکلات در عرصه کار را واردات بی‌رویه و در کنار آن قاچاق بی‌حد و حصر عنوان کرد و اظهار کرد: اکنون ورود و رژه کالاهای خارجی پیکره تولیدات داخلی با مشکلات اساسی روبه‌رو کرده و در کنار آن بهره بالای بانکی و اجرای نادرست قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش صنعت واحدهای تولیدی و صنعتی متعددی را در سطح کشور و استان با مشکلات مختلف از جمله مسائل کارگری مواجه و آنان را در آستانه تعطیلی و ورشکستگی  قرار داده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان در سال‌های اخیر هیچ برنامه مدون و نتیجه بخشی در این خصوص نداشته‌اند، تصریح کرد: ما از وزرای  اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت می‌پرسیم چرا در برابر شکسته شدن استخوان‌های تولید و صنعت کشور سکوت کرده‌اند و در برابر تعطیلی دهها واحد و اخراج کارگران کاری نمی‌کنند.

صادق‌زاده با اشاره به تاکیدی که مقام معظم رهبری برای حمایت از دولت نهم و دهم داشتند، گفت: جامعه کارگری در همین راستا بیشترین همکاری را با دولت نهم و دهم از خود نشان داده است ولی اکنون دیگر کارد به استخوان رسیده و باید مسئولان دست اندرکار برای رسیدگی به مشکلات کارگران و باز نشستگان اقدام عملی انجام دهند.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در خصوص کارگران و بازنشستگان اظهار کرد: متاسفانه دولت به جای آنکه با برنامه‌ریزی اساسی برای رفع مشکلات این قشر تلاش کند با اقداماتی از جمله تغییرات زودهنگام در مدیریت سازمان تامین اجتماعی بر معضلات این بخش می‌افزاید.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز  تغییر زود هنگام شش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در طول هفت سال گذشته یکی از بی‌سابقه‌ترین اقدامات در طول فعالیت این نهاد متعلق به کارگران و بازنشستگان عنوان کرد و گفت: این تغییرات زودهنگام در  سازمان تامین اجتماعی، زیان‌های جبران ناپذیری به این صندوق بین‌النسلی وارد کرده است که مدیریت دکترحافظی آخرین مدیرعامل این سازمان بود که با بکارگیری شیوه مدیریتی مبتنی بر مبانی علمی توانست برای نخستین بار درآمد و پرداختی آن را  در طول حضورش به نقطه سر به سر برساند اما نمی‌دانیم چرا  این دولت نتوانست این مدیر کاردان را تحمل کند و جامعه کارگری این سئوال را دارد که چرا دولت دست به این تغییر زد.

وی با با بیان اینکه ریشه این تغییر را باید در برخی اقدامات آقایان جستجو کرد، گفت: اخیرا مطلع شده‌ایم که بیمارستان فیاض بخش تهران که تمام آن متعلق به بازنشستگان و کارگران است به عنوان هبه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار شده این اقدام خلاف قانون است و ما از رئیس جمهوری می‌خواهیم تا نسبت به استرداد اموال سازمان تامین اجتماعی، دستورات لازم را صادر کند.

وی این اقدام را آغاز یک حرکت علیه اموال کارگران و بازنشستگان عنوان کرد و اظهار کرد: اگر امروز در برابر این اقدام سکوت کنیم، قطعا سایر بیمارستان‌ها نیز قربانی خواهند شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز همچنین با اشاره به ارسال نامه‌ای به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای پیگیری موضوع تاکید کرد: اگر مسئولان در این خصوص و باز پس‌گیری اموال صندوق سازمان تامین اجتماعی کوتاهی کنند جامعه کارگری و بازنشستگان که در این خصوص که قطعا مشکلات زیادی را برای این قشر ایجاد خواهد کرد سکوت نمی‌کند.

صادق‌زاده با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در مقایسه با سایر استان‌ها آذربایجان‌شرقی شرایط مطلوب‌تری از نظر مشکلات کارگری و فعال بودن واحدهای تولیدی داراست اما بررسی وضعیت موجود، نشانگر آن است که اعلام نرخ تک رقمی بیکاری با توجه به بیکاری گسترده بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به عنوان نمونه درست نبوده و نیز تعطیلی و در آستانه ورشکستگی قرار گرفتن واحدهای تولیدی متعددی در سطح استان به ویژه در زمینه صنایع و لوازم خانگی، مواد غذایی و کفش و ... برای این استان که قطب مهمی در عرصه صنعت و تجارت کشور بوده نگران کننده است و مسئولان باید با دقت نظر مسائل آن را پیگیری کنند.

صادق‌زاده همچنین از بی‌توجهی نسبت به وضعیت اخراج و عدم پرداخت حقوق برخی کارگران واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: هر چند در تعداد واحد محدودی شاهد تبدیل وضعیت کارگران روزمزدی و شرکتی هستیم ولی همچنان موضوع یکی از معضلات اساسی به شمار می‌آید و شاهد برخی تبعیض‌ها و اعمال رویه‌های مختلف از یک قانون یکسان هستیم و امیدواریم روزی برسد که در نظام اسلامی روز برچیده شدن شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری را کارگران جشن بگیرند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول