اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد کردستان خبر داد

بهره‌مندی 48 هزار مددجوی کردستانی از بیمه تامین اجتماعی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه‌ای کمیته امداد کردستان از بهره‌مندی 48 هزار و 292 مددجوی زیر پوشش این نهاد از بیمه اجتماعی در سطح استان خبرداد.

بهره‌مندی 48 هزار مددجوی کردستانی از بیمه تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرخ ذره‌بینان ظهر امروز در جلسه گردهمایی مسئولین درمان امداد شهرستان‌های استان در سنندج اظهار کرد: سقف تعیین شده برای بیمه‌شدگان شهری امداد در این استان 54 هزار و 684 نفر است که تاکنون 48 هزار و 292 نفر از این تعداد بیمه شده‌اند.

وی از معرفی 46 هزار و 890 مددجوی زیرپوشش این نهاد مقدس به پزشک خانواده خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر 28 پزشک خانواده در شهرستان‌های مختلف با کمیته امداد امام خمینی (ره) طرف قرارداد هستند که سنندج با 11 پزشک و دهگلان و کامیاران هر کدام با یک پزشک به ترتیب کمترین و بیشترین رقم را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد کردستان از طرح پزشک خانواده به عنوان طرحی کشوری نام برد و افزود: در حال حاضر مدیریت درمان کمیته امداد امام (ره) عضو ستاد راهبردی و اجرایی این طرح است.

به گفته ذزه‌بینان، این نهاد مقدس مسئولیت کمیته آموزش و مدیریت نیروهای انسانی را نیز در این طرح بر عهده‌ دارد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر این مسئولیت‌ها در کمیته فرهنگی، تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی عمومی، آمار و فناوری اطلاعات، ساماندهی و تامین و توزیع منابع مالی و غیره‌مالی و کمیته پایش و نظارت نیز فعالیت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ستاد اجرای شهرستان‌ها نیز کارشناس مسئول درمان کمیته امداد عضویت داشته و نسبت به تحلیل وضعیت موجود، تهیه آمار واحدها ارائه خدمت، سازماندهی لازم برای استقرار نظام ارجاع با محوریت پزشک خانواده و تیم سلامت، ترسیم وضعیت مطلوب شهرستان، تدوین برنامه عملیاتی و نظام پایش و ارزشیابی، هماهنگی آموزش همگانی و ثبت‌نام پزشکان خانواده انجام وظیفه می‌کند.

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد کردستان هدف اصلی از اجرای طرح پزشک خانواده را ارتقای سلامت جامعه عنوان کرد و افزود:‌ساماندهی منابع موجود و اعتبارات، افزایش بهره‌وری و تشخیص و درمان به موقع بیماران از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح در سراسر کشور است.

وی خاطرنشان کرد: پزشک خانواده با معاینات اولیه در صورت نیاز در کمترین فاصله زمانی بیمار را در صورت نیاز به متخصص و یا فوق تخصص ارجاع و تمام مراحل و روند بیماری در پرونده الکترونیک فرد ثبت خواهد شد.

گفتنی است در در حال حاضر  67 بیماری پیوندی، 41 بیماری دیالیزی، چهار بیمار هموفیلی، دو بیمار تالاسمی و 43 بیمار ام اس در این استان از حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول