اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود پیشرفت‌ در علم تغذیه

فاصله بسیاری تا رسیدن به ایده‌‌آل‌های غذایی داریم

خبرگزاری فارس: دانشیار دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با وجود همه موفقیت‌های شگفت هنوز فاصله‌ی بسیاری تا ایده‌آل‌های خود داریم.

فاصله بسیاری تا رسیدن به ایده‌‌آل‌های غذایی داریم

سید مرتضی صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در برخی استان‌های محروم کشور و یا در نقاطی از استان‌های غیر محروم سوء تغذیه و کمبود ریز مغذی‌ها، کوتاه قدی تغذیه‌ای، لاغری، کم وزنی در کودکان و نوجوانان و مشکلاتی نظیر کم خونی فقر آهن در زنان باردار و شیرده، مشکلات زیادی را برای نسل حاضر ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: این در حالی است که این مسیر غذایی در کشور، افق آینده را از نظر سوء تغذیه و همچنین بیماری‌های متابولیک از قبیل چاقی و اضافه وزن به ویژه در نسل جوان کشور تیره و تار کرده است.

دانشیار دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: گسترش رشته‌ تغذیه تا عالی‌ترین مقاطع تحصیلی در بیشتر دانشگاه‌های ایران در توسعه‌ بخش تغذیه در معاونت‌های بهداشتی و غذا و دارو و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، وسعت دامنه‌ خدمت رسانی کارشناسان و فارغ‌التحصیلان تغذیه در ایران همه از افتخارات مهم بخش تغذیه‌ کشور است.

وی با اشاره به اینکه شیوه‌ زندگی و تغییر در عادات غذایی مخاطرات جدی به وجود آورده و الگوی مصرف مواد غذایی نیاز به اصلاح اساسی دارد، اضافه کرد: تجهیز شدن انبوه متخصصان تغذیه و دانشجویان علوم تغذیه و پزشکی به زیور دانش تغذیه‌ای تکالیف فراوانی را بر دوش همه‌ ما نهاده است که این کاستی‌ها و کمبود‌ها را به کمک همدیگر مرتفع کنیم.

صفوی با اشاره به اینکه قریب سه و نیم دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد که در این مدت دستاوردهای علم تغذیه در اقصی نقاط کشور جایگاه ویژه‌ای نصیب ایران کرده است، ادامه داد: برگزاری کنگره‌ دوازدهم تغذیه‌ کشور و نخستین کنگره‌ بین‌المللی تغذیه‌ ایران بر آن است تا با عزمی جزم در صدد فائق آمدن بر این مشکلات شویم.

وی به حامیان برگزاری این کنگره در اصفهان اشاره کرد و افزود: وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  استانداری اصفهان، دانشکده تغذیه و علوم غذایی اصفهان، معاونت غذا و دارو اصفهان، انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی ایران،  مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی اصفهان، شهرداری اصفهان، اتاق بازرگانی اصفهان، مراکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شرکت‌های تولیدات غذایی، دفتر بهبود تغذیه شرکت‌های دارویی تاش اصفهان و شرکت‌های مکمل غذایی فدراسیون پزشکی ورزشی از این جمله هستند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول