اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زنگ تغذیه سالم در مدارس سمیرم نواخته شد

خبرگزاری فارس: در مدارس سمیرم سفره سلامت با تأکید بر صبحانه سالم و میان‌وعده سالم توسط دانش‌‌آموزان تهیه و تدارک دیده شد.

زنگ تغذیه سالم در مدارس سمیرم نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، دانش‌آموزان دبستان دخترانه نجمیه با شنیدن زنگ تغذیه سالم با شادی و نشاط فراوان سفره تغذیه‌های خود را به صورت گروهی در حیاط مدرسه پهن کردند.

خرما، کشمش، پنیر، عسل ،کره ،میوه از جمله خوراکی‌هایی بود که دانش‌آموزان به عنوان تغذیه سالم به مدرسه آورده بودند.

مدیر دبستان نجمیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: وعده غذایی صبحانه، نقش بسیار مؤثری در سلامت جسمی و فکری دانش‌آموزان دارد و به دنبال ناشتا بودن در طول شب، اگر دانش‌آموز صبحانه نخورد، به دلیل پایین افتادن قندخون، توانایی و شرایط لازم را برای یادگیری در مدرسه ندارد.

وی افزود: دانش‌آموزانی که صبحانه کافی نمی‌خورند، کم‌دقت، خسته و بی‌حوصله‌اند و نمی‌توانند کمبود انرژی، ویتامین‌ها و املاح معدنی را با خوردن وعده‌های دیگر جبران کنند، بنابراین مادران باید هر روز صبح، صبحانه کودک خود را قبل از اینکه به مدرسه برود، آماده کنند.

شهلا سامی تصریح کرد: میان‌وعده‌های مناسب و مغذی نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا ساعات نزدیک ظهر، کودکان ممکن است گرسنه شوند و این گرسنگی، نشستن سر کلاس را برای آنان تحمل ناپذیر می‌کند و تمام این موارد، ضرورت توجه به تغذیه صحیح در مدارس را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت تغذیه و پرهیز از مصرف غذای ناسالم افزود: تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان با هدف ارتقای سلامت تغذیه‌ای دانش آموزان از مهم‌ترین مسائل ضروری در نظام آموزشی و یادگیری آنها است.

مدیر دبستان نجمیه ادامه داد: تأمین بخشی از انرژی مورد نیاز دانش‌آموزان، ارائه مواد غذایی سالم و جلوگیری از عرضه مواد غذایی کم‌ارزش تغذیه‌ای به دانش‌آموزان باید برای والدین و مسئولان آموزشی مهم و ضروری شناخته شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول