اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان:

مانور شکستن سد باید با حضور همه دستگاه‌ها برگزار شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان بر لزوم اجرای مانور شکستن سد به صورت گروهی و با حضور همه دستگاه‌ها برگزار شود.

مانور شکستن سد باید با حضور همه دستگاه‌ها برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رضا براتی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان اظهار کرد: بحث مهمی که در اجرای مانور شکستن سد وجود دارد، ارتقای سطح کیفی برگزاری مانور است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی کامل برای اجرای مانور شکستن سد، افزود: در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته وظایف همه دستگاه‌های اجرایی به صورت کامل مشخص شده است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری مانور موجب آمادگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی می‌شود، افزود: اجرای گروهی مانور نیز یکی از مهم‌ترین عوامل در بهتر و هماهنگ اجرا کردن مانور است.

وی همچنین با اشاره به شناخت منطقه و اهمیت آن در برگزاری منسجم مانور افزود: این امر موجب آمادگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

براتی با بیان اینکه در روزهای گذشته یک سد در کرمان سرریز شد، اضافه کرد: در حال حاضر نیز با بارندگی‌هایی که وجود دارد، امکان سرریز شدن سد در زنجان نیز وجود دارد و باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 87 میلیون متر مکعب در پشت سد تهم وجود دارد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد آمادگی در دستگاه‌های اجرایی موجب مقابله بهتر با حوادث طبیعی می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته بر اثر کولاک شدید برف بسیاری از مسافران در راه ماندند ولی خوشبختانه با همکاری که در دستگاه‌های اجرایی وجود داشت، این امر به خوبی انجام شد.

همچنین در ادامه این جلسه کارشناس اداره کل مدیریت بحران استان زنجان با تاکید بر آمادگی و هماهنگی کامل دستگاه‌های اجرایی در زمینه برگزاری مانور گفت: مهم‌ترین موضوع در برگزاری مانور ارتباط میان بخشی است که باید بین دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

حقیقی با اشاره به اینکه سناریوی برگزاری مانور بسیار خوب طراحی شده است، اضافه کرد: این هماهنگی در روی کاغذ مناسب تنظیم شده ولی مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید توجه داشته باشند، که اجرای این سناریو به صورت عملی اهمیت بیشتری دارد.

وی با تاکید بر ارتباط میان بخشی بین دستگاه‌های اجرایی افزود: بحث کمربند امنیتی نیز از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس اداره کل مدیریت بحران استان زنجان اذعان داشت: باید زمان حضور دستگاه‌ها و شرایطی که وارد عمل می‌شوند، از قبل برنامه‌ریزی شود تا مشکلی در روند اجرای مانور به وجود نیاید.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول