اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بحران استان زنجان:

اجرای مانور در کاهش خسارت‌ بلایای طبیعی موثر است

خبرگزاری فارس: مدیر کل بحران استان زنجان گفت: اجرای قدرتمند و صحیح مانورها در کاهش خسارت‌های بلایا و حوادث طبیعی موثر است.

اجرای مانور در کاهش خسارت‌ بلایای طبیعی موثر است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صفی‌الله کرامتی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران فرمانداری شهرستان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی در استان زنجان به منظور اجرای هر چه بهتر بحران مانورهای فرض صورت گرفته است.
وی با اشاره به مانورهای زلزله فرضی برگزار شده در استان زنجان یادآور شد: اجرای خوب این مانور نشان از تلاش و آمادگی بسیار خوب مسئولان برای مقابله با بحران‌ها است.
مدیر کل بحران استان زنجان با اشاره به اینکه مانور فرضی هر سال در همه شهرستان‌های استان زنجان برگزار می‌شود، اضافه کرد: با آگاه‌سازی‌هایی که انجام می‌شود، هر سال کیفیت مانورهای برگزار شده بیشتر می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه در آذر ماه سال‌جاری نیز مانور زلزله فرضی در استان برگزار می‌شود، افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این مانور در مدارس در نظر گرفته شده است.
کرامتی با بیان اینکه اعتبارات مناسبی از نظر تبلیغی و اجرایی به مانور مذکور اختصاص یافته است، ادامه داد: مسئولان آموزش و پروش باید در اجرای هر چه بهتر این مانور در مدارس تلاش کنند.
وی با بیان اینکه اجرای مانور در مدرسه کمک شایانی به آشنایی دانش‌آموزان با نحوه عملکرد در زمان بحران می‌کند، اضافه کرد: در صورتی که مردم جامعه آشنایی کافی با بحران و نحوه عملکرد در زمان بحران داشته باشند، بسیاری از خسارات در زمان حوادث به وجود نمی‌آید.
مدیر کل بحران استان زنجان همچنین یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال مانور زلزله در دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور زنجان نیز برگزار می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌های مختلف استان برای مقابله با حوادث احتمالی یادآور شد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده هر 10 سال یک بار یک زلزله بالای شش ریشتر در استان زنجان رخ می‌دهد.
کرامتی با بیان اینکه آخرین زلزله رخ داده در سال 81 در جنوب استان رخ داده است، ادامه داد: با وجود تلفات کمی که در این زلزله به وجود آمد، خسارت‌های مالی بسیاری در این منطقه به وجود آمد.
وی همچنین با اشاره به اینکه کشته‌های سال 69 زلزله رودبار و طارم در حدود 13 هزار نفر بوده است، ادامه داد: این تعداد به علت عدم مستند سازی بیشتر از میزان کشته‌ها ذکر شده است.
مدیر کل بحران استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت بحران استان زنجان در زمینه مقابله با سن گندم اضافه کرد: در این زمینه اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است.
وی اذعان داشت: بیمه محصولات کشاورزی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت بحران است که مقرر بود تا 15 آبان ماه باشد ولی با تمهیدات اندیشیده شده این مدت تا پایان آذر ماه تمدید شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول