اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

اجرای مانور زلزله در مدارس چالوس/در زمان زلزله تنها 10 ثانیه برای تصمیم‌گیری وقت است

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور مانور سراسری زلزله در دبیرستان فنی و حرفه‌ای علم الهدی چالوس برگزار شد.

اجرای مانور زلزله در مدارس چالوس/در زمان زلزله تنها 10 ثانیه برای تصمیم‌گیری وقت است
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، در این مانور که بعدازظهر امروز از سوی مدیریت آموزش و پرورش چالوس و با مشارکت سازمان دانش‌آموزی، جمعیت هلال احمر، شهرداری و آتش نشانی این شهرستان و نیروی انتظامی برگزار شد، دانش‌آموزان بعد از شنیدن صدای آژیر براساس آموزش‌های اولیه‌ای که دیده بودند و رعایت نکات ایمنی و حفظ خونسردی هریک به مکان‌های امن کلاس پناه برده و یا از ساختمان خارج شدند.
همچنین بعد از اتمام آژیر خطر نسبت به حمل مصدومان به بیرون از کلاس و مدرسه اقدام کرده و با کمک امدادگران به انتقال مجروحان پرداختند.
مدیر آموزش و پرورش چالوس پس از برگزاری این مانور در جمع دانش‌آموزان بر ضرورت و اهمیت اجرای این مانور و آموزش همگانی برای مقابله با زلزله تاکید کرد.
محمدصادق فرزیب با اشاره به اینکه زلزله واقعیتی غیرقابل انکار است و این خطر از بین نخواهد رفت و تا همیشه انسان را تهدید می‌کند، اظهار داشت: غیرقابل پیش‌بینی بودن زلزله باعث می‌شود که ما قبل از وقوع آن فکر چاره بوده و نسبت به آموزش موارد ایمنی آن اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه درباره زلزله سه اقدام قبل، حین و بعد از آن باید صورت گیرد، ادامه داد: آموزش دادن راهکارهای مقابله با زلزله و همچنین مقاوم‌سازی خانه‌ها و کم‌خطر کردن اماکن عمومی همچون مدارس از جمله مواردی است که می‌تواند آسیب‌های ناشی از زلزله را بکاهد.
فرزیب تصریح کرد: از آنجایی که در زمان وقوع زلزله تنها 10 ثانیه برای تصمیم‌گیری وقت است باید آموزش‌ها به نحوی باشد که در کمترین زمان بحران حاصل از زلزله برای فرد مدیریت شود.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مدرسه و دانش‌آموزان در نهادینه کردن فرهنگ مقابله با زلزله اذعان داشت: بدون شک دانش‌آموزان می‌توانند در انتقال دانسته‌ها و آموزش‌هایی که در مدارس می‌بینند نسبت به آگاه‌سازی خانواده‌ها اقدام کنند.
مدیر آموزش و پرورش چالوس در پایان خاطرنشان کرد: باید آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور داده شود تا کمترین آسیب از این بلای طبیعی دیده شود و بتوانند از کمترین امکانات بیشترین بهره‌برداری را بکنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول