اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت:

مشکل گرانفروشی به دلیل عدم نظارت است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: مشکل گرانفروشی در سطح جیرفت به دلیل عدم نظارت از سوی ناظران است، امر نظارت و سرکشی به وضع بازار به بازرسان محول شده است، اما آنها در این زمینه بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

مشکل گرانفروشی به دلیل عدم نظارت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محمود معناصری ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان جیرفت اظهار داشت: این جلسه یکی از جلسه‌های مهمی است که مصوبات آن با حساسیت و دقت پیگیری می‌شود و می‌تواند در سطح بازار بسیار تأثیرگذار باشد.

وی افزود: هر قصور و نارضایتی که از وضع بازار وجود داشته باشد، ناشی از کم‌کاری مسئولان است، زیرا مسئولیت محوله خود را به نحو احسن اجرا نکرده‌اند.

معناصری تصریح کرد: هر چه نظارت‌ها از سطح بازار کمتر باشد، مشکلات بیشتری در این زمینه پدید می‌آید.

وی با اعلام اینکه وضعیت بازار رضایت‌بخش نیست، ابراز داشت: در بازدیدهایی که از سطح شهر طی چند هفته اخیر صورت گرفته، این امر بسیار نمایان است.

معناصری عنوان کرد: اداره تعزیرات حکومتی باید احکامی قوی و بازدارنده صادر و با سرعت و جدیت با تخلف‌ها برخورد کند.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: بازرسان با کوتاهی در انجام وظیفه خود، مقصر آشفتگی وضع بازار هستند.

معناصری بیان داشت: امر نظارت و سرکشی به وضع بازار به بازرسان محول شده است، اما آنها در این زمینه بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه گرانی یک بحث کلی است که باید مسئولان نظام آن را برطرف کنند، اذعان داشت: اما صلاحیت مسئولان در سطح شهرستان مقابله با گرانفروشی است.

معناصری خاطر نشان کرد: پس از ایجاد یک شوک در بازار که با بازدیدهای مستمر انجام می‌گیرد، بازرسان باید این روند را با جدیت دنبال کنند تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی مشکل گرانفروشی در سطح شهرستان جیرفت را به دلیل عدم نظارت ناظران دانست و اظهار داشت: اگر جلوی این روند گرفته شود، آرامش بازار و رضایت‌مندی مردم را به دنبال دارد.

معناصری با تأکید بر جدیت و قدرت ناظران بازار تصریح کرد: مشکل گرانفروشی با افزایش کمی بازرسان رفع نمی‌شود، بلکه باید کیفیت کار نظارت افزایش یابد.

وی بیان داشت: بزرگ‌ترین همکاری که مجمع امور صنفی و اداره‌های بازرگانی و تعزیرات حکومتی شهرستان می‌توانند در این زمینه انجام دهند، نظارت دقیق بر بازرسان است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه کنترل گرانی‌ها گفت: ایشان فرمودند «هر کس در هر مسئولیتی قرار دارد، باید جلوی گرانی‌ها را بگیرد».

معناصری عنوان کرد: تبعیت واقعی از ولایت فقیه در همین مسائل آشکار می‌شود و همه را ملزم می‌کند در راستای انجام مطالبات ایشان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی اذعان داشت: شهرداری طبق قانون به عنوان ضابط دادگستری می‌تواند، وسایلی را که توسط مغازه‌داران موجب سد معبر می‌شود، جمع‌آوری کند.  

معناصری خاطر نشان کرد: با وجود تمام اقدامات خوبی که شهرداری در شهر جیرفت انجام داده، سد معبر در پیاده‌روها موجب نارضایتی مردم شده است که می‌طلبد، این نهاد با جدیت و قاطعیت بیشتری در این زمینه وارد عمل شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول