اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی:

واردات بی‌رویه سبب نابودی فرصت‌های شغلی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: واردات بی‌رویه به از بین رفتن فرصت‌های شغلی در کشورمان منجر می‌شود.

واردات بی‌رویه سبب نابودی فرصت‌های شغلی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه اسدالله شیری ‌در جلسه‌ای که به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر تشکیل شد اظهار داشت: ورود کالاهای خارجی به بازار مصرف کشورمان، بیکاری کارگران و رکود کارخانه‌ها را به دنبال دارد از این رو انتظار می‌رود مسئولان برای کنترل میزان واردات چاره‌اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: حمایت واقعی از کارگر ایرانی در گرو مصرف کردن کالاهای داخلی می‌باشد تا به دنبال آن نه تنها از فرصت‌های شغلی موجود در واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و .. صیانت به عمل می‌آید بلکه فرصت‌های شغلی جدید هم برای جوانان این مرز و بوم ایجاد می‌شود.  

این مسئول خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال جاری را سال رونق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیده‌اند بر این اساس می‌طلبد جهت تحقق یافتن منویات ایشان نسبت به پشتیبانی از صنعتگران داخلی گام برداریم و مزیت‌‌های توجه به این مسئله مهم را برای اقشار مختلف جامعه تبیین کنیم.

شیری اضافه کرد: در داخل کشور با تبعیت از سازمان بین‌المللی کار، یک ساعت کار در هر هفته شغل تلقی می‌شود ولی در کشور ما این معیار برای شاغل تلقی کردن افراد چندان صحیح به نظر نمی‌رسد لذا باید با در نظر گرفتن نرخ تورم حاکم بر جامعه و نیازهای مختلف خانواده‌های ایرانی یک فاکتور کارشناسی شده برای سنجش جامعه بیکار و شاغل از سوی مسئولان در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته دولت تحقق 2.5 میلیون شغل در کشور را وعده داد که تحقق یافتن این میزان فرصت شغلی برای جویندگان کار بعید به نظر می‌‌رسد ولی امید است توفیق ایجاد این میزان اشتغال برای دولت حاصل شود چرا که در این صورت برای افراد زیادی فرصت ارتزاق و کسب درآمد از راه حلال به دست می‌آید.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی مهم‌ترین معضل جامعه کارگری قراردادهای موقت کار دانست و اظهار داشت: این قراردادها بزرگترین مشکل کارگران مراکز صنعتی و تولیدی تلقی می‌شود زیرا احساس امنیت شغلی را از آنها به معنای واقعی کلمه سلب می‌کند پس باید نسبت به اصلاح این قانون اقدام شود.

 انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول