اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دعای آیت‌الله جوادی‌آملی در حق وزرشکاران اعزامی به المپیک

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: ما شب و روز دعا می‌کنیم و امید است شما نیز برای کشورتان در میادین ورزشی افتخار‌آفرین ‌باشید.

دعای آیت‌الله جوادی‌آملی در حق وزرشکاران اعزامی به المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان ورزش و جوانان و جمعی از ورزشکاران استان مازندران گفت: اگر نظام اسلامی می‌خواهد پرچمش به اهتزاز در بیایید باید این پرچم به دست شما باشد و  ورزشکاران باید معرف اسلام باشند.

وی تصریح کرد: ورزش وسیله‌ای است تا جامعه بشری را آگاه کرده و اگر از ورزش به نیکی یاد می‌شود به این دلیل است که انسان بدنش سالم باشد و ورزش، روح انسان را نیز تقویت می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر روح سالم نباشد این بدن سالم روح را نیز تباه می‌کند و باید روح و جسم هر دو با هم سالم باشند و سلامت بدن را حفظ کنند.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: در برابر سلامت بدن موظفیم روح را نیز سالم نگه داریم و این تاکید قرآن کریم است و باید به گونه‌ای عمل کنیم تا در کهنسالی بدن ما سالم بماند.

وی با اشاره به موضوع مرگ گفت: مرگ پوسیدن نیست، بلکه از پوست در آمدن است، انسانی که می‌میرد همانند مرغی است که از قفس طبیعت رها شده می‌شود، ما همان که هستیم، هستیم و از بین نمی‌رویم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: اکنون در دنیا هستیم و بدن سالم داریم، نیاز به وسائلی داریم که یا از روی ضوابط به دست می‌آید و یا از روی روابط محقق می‌شود.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: اگر بر اساس خرید و اجاره باشد بر اساس ضوابط است و اگر بر اساس روابط فردی باشد، توسط روابط به دست می‌آید، اما در دنیای آخرت و مرگ مضاربه است.

وی تاکید کرد: همه نیازهای خود را باید از این دنیا تامین کرده و همراه خود به آخرت ببریم، انسان یا همراه خود مار و عقرب می‌برد و یا ریحان، آنجا هیچ خبری نیست و هر چه هست خودمان با خودمان خواهیم برد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: خداوند می‌فرماید انسان مرگ را می‌میراند نه مرگ انسان را «کل نفس ذائقه الموت».

آیت الله جوادی آملی گفت: یک ورزشکار یک سر و گردن از دیگران بالاتر است و با حجاب و عفاف و همچنین خانواده خود می‌کوشد تا به دستورات اسلامی عمل کند.

وی بیان داشت: وقتی ورزشکاران ما یک وزنه را بلند می‌کند، به نام خدا می‌گوید و با نام علی(ع) این کار را انجام می‌دهد و این ورزشکار بر وزنه و ورزش مسلط خواهد شد و اجازه نخواهد داد تا وزنه بر او مسلط شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر ورزشکار به فکر این است که چند نفر او را تشویق کرده و برای او دست بزنند، آن وقت ورزش بر او مسلط شده است.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: شخص اول کشور ما رهبر محترم انقلاب اسلامی نیز در پیام تبریک خود به وزنه‌برداران اشاره کردند که این کار شما آبروی نظام است. ما شب و روز دعا می‌کنیم و امید است شما نیز برای کشورتان افتخار آفرین باشید.

در این دیدار که بهداد سلیمی وزنه بردار کشورمان نیز حضور داشت، استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: یک سخنران شاید یک ساعت سخنرانی کند اما تاثیر اینکه بهداد عزیز ما هنگام وزنه زدن به نام خدا و یا علی(ع) می‌گوید، بیشتر است.

وی تاکید کرد: این قدرت است و ما نیز دعا می‌کنیم تا فاتح رقابت‌ها باشید و همیشه برای نظام اسلامی ایران افتخار آفرینی کنید.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول