اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال‌احمر کوهبنان خبر داد

رده‌بندی 3 هزار امدادگر در هلال‌احمر کوهبنان

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر کوهبنان گفت: در سال گذشته حدود 3 هزار نفر از شهروندان کوهبنانی عضو این جمعیت شدند و از این تعداد 2 هزار نفر در سازمان داوطلبانه و یک‌ هزار نفر در سازمان جوانان و امداد رده‌بندی شدند.

رده‌بندی 3 هزار امدادگر در هلال‌احمر کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، مجتبی خدادوست شنبه شب در جمع مردم کوهبنان اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر پایه و اساس کار خود را بر مبنای خود امدادی و دگر امدادی گذاشته، لذا بارها تأکید شده که مبنا آموزش خانواده‌ها است.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته بالغ بر 700 نفر از شهروندان کوهبنانی آموزش عمومی دیدند و حدود 80 نفر در کلاس‌های آموزشی تکمیلی و تخصصی شرکت کردند، اما ما معتقد هستیم در این شهرستان با توجه به وجود گسل خطرناک کوهبنان این آموزش‌ها کم و ناچیز است.

خدادوست با بیان اینکه حادثه هرگز خبر نمی‌کند، تصریح کرد: در ذهن خود مرور کنید، برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله چه کردید، آیا خانه مقاومی دارید، آموزش‌های لازم را دیده‌اید، سبد حمایتی فراهم کرده‌اید و چه میزان از راهنمایی‌های ارگان‌های استفاده کردید.

این مسئول خاطرنشان کرد: نه‌تنها زلزله بلکه حوادث دیگری نیز هست که ما خود عامل آنها هستیم مانند حوادث جاده‌ای و تصادفات که سالانه جان بیش از 200 هزار نفر را می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کوهبنان ابراز داشت: در هفته جهانی هلال‌احمر قرار داریم و این جمعیت به عنوان متولی امر امداد و نجات در حوادث همیشه و همه وقت سعی در ارتقای سطح امدادی جامعه و تلاش در راستای تسکین آلام بشری دارد در حالی که پایبند به اصل هفتم قانون اساسی نظیر انسان دوستی، بی‌طرفی، بی‌غرضی، خدمات داوطلبانه، جهانی بودن، یگانگی و وحدت است.

خدادوست عنوان کرد: هلال‌احمر نهادی مردمی این به آن معنی است که از نظرات مردم بسیار استفاده و استقبال می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته حدود 3 هزار نفر از شهروندان کوهبنانی عضو این جمعیت شده‌اند و از این تعداد 2 هزار نفر در سازمان داوطلبانه و یک‌هزار نفر در سازمان جوانان و امداد رده‌بندی شدند.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس اساسنامه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به منظور تشکیل مجامع شهرستان و استان در 22 اردیبهشت ماه سال جاری انتخاباتی را در پیش داریم، لذا سعی کنید، انتخاب کاندیدای مورد نظر خود را داشته باشید تا منتخبان بتوانند در تصمیم‌گیری‌های جمعیت دخیل باشند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کوهبنان بیان داشت: مانور عملیاتی امداد و نجات در زلزله، پروژه‌های درمانی نظیر ویزیت رایگان، توزیع داروی رایگان، جشن بزرگ صلح و دوستی در روز 22 اردیبهشت ماه، خونگیری از بیماران و... از مهم‌ترین برنامه‌های هفته هلال‌احمر است.

خدادوست متذکر شد: اقدامات عمرانی در پایگاه امدادی هلال‌احمر با جذب اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال، تجهیز و تکمیل ست‌های نجات و امداد، راه‌اندازی پایگاه موقت و سیار جاده‌ای در نوروز، راه‌اندازی بی‌سیم بحران برای کمک و بهبود سلامت جامعه، برگزاری کلاس‌های اموزشی سلامت انسان و دام از فعالیت‌های سال گذشته این نهاد است.

وی اذعان داشت: همچنین توزیع داروهای رایگان، ارائه خدمات داوطلبانه به اقشار مختلف و آسیب‌پذیر، اهدای خون داوطلبان به نیازمندان، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم درمانده و نیازمند کشورهای حادثه‌دیده، اعزام امدادگران جوان به اردوهای زیارتی و سیاحتی در داخل و خارج از کشور از مهم‌ترین اقدامات این جمعیت در سال گذشته است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول