اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 22 اردیبهشت ماه انجام می‎شود

برگزاری انتخابات هلال‌احمر گلستان با مشارکت 70 هزار نفر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از برگزاری انتخابات جمعیت هلال‌احمر با مشارکت 70 هزار نفر از اعضا در روز 22 اردیبهشت ماه خبر داد.

برگزاری انتخابات هلال‌احمر گلستان با مشارکت 70 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مجتبی اکبری عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: 18 تا 24 اردیبهشت ماه به هفته هلال احمر نامگذاری شده است که برنامه‎های امسال با سال گذشته تفاوت بسیار جدی دارد.

وی با بیان اینکه امسال نودمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال‌احمر را در پیشرو داریم اذعان کرد: سالگرد تاسیس جمعیت هلال‌احمر مصادف با برگزاری انتخابات شورای اجرایی جمعیت هلال‌احمر شده است.

اکبری افزود: برای برگزاری یک انتخابات سالم و با مشارکت حداکثری همه اعضای جمعیت هلال‌احمر تمام مقدمات آماده شده است و ثبت‎نام و تایید صلاحیت کاندیدها انجام شده و لیست نهایی برای شهرستان‎ها ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با بیان اینکه 110 نفر در انتخابات جمعیت هلال‌احمر گلستان کاندیدا شده‎اند خاطر نشان کرد: شرط ورود در هیئت اجرایی جمعیت هلال‌احمر این است که فعال باشند، سه سال سابقه اجرایی داشته باشند و شش ماه از سابقه عضویت آنها گذشته باشد.

وی متذکر شد: با انتخاب شورای اجرایی، این شورا دو نفر را از بین خود برای رئیس شهرستان معرفی می‎کند که مدیرعامل یکی از آنها را برای ریاست شهرستان انتخاب می‎کنند.

اکبری با بیان اینکه هر شهرستان به تعداد افراد شرکت‌کننده در انتخابات می‎تواند عضو در هیئت اجرایی داشته باشد تاکید کرد: بیشترین عضو هر شهرستان در هیئت اجرایی حداقل چهار نفر است که اعضای شورایی اجرایی هیئت مدیره شهرستان دو نفر را برای مدیرعاملی استان انتخاب می‎کنند که مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کشور یک نفر را از میان آنها برای مدیرعاملی برمی‎گزیند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان خاطر نشان کرد: میزان اعضای شرکت‌کننده هلال‌احمر در انتخابات تناسب سهمیه وارد شده را در مجمع ملی به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: اگر در این دوره از انتخابات هلال‌احمر گلستان 70 هزار نفر شرکت کنند هفت نفر از اعضای هلال احمر استان در مجمع ملی حق رأی دارند.

اکبری با بیان اینکه از میان شورای عالی جمعیت دو نفر برای هیئت مدیره هلال‌احمر کشور انتخاب خواهد شد اظهار داشت: از بین دو نفر انتخاب شده توسط شورای عالی توسط رئیس جمهور یک نفر برای مدیرعاملی جمعیت هلال‌احمر انتخاب خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان بیان کرد: در 182 کشوری که هلال‌احمر وجود دارد به همین طریق مدیریت‎ها انتخاب می‎شود و نظام مدیریتی در جمعیت هلال‌احمر مشارکتی و انتخاباتی است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول