اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دانسفهان تأکید کرد

ضرورت اهتمام فرهنگیان به آموزش‌های اسلامی در مدارس

خبرگزاری فارس: امام جمعه دانسفهان گفت: به هر میزان که فرهنگیان در مدارس سراسر کشور نسبت به امر آموزش اسلامی اهتمام داشته باشند به همان میزان هم بدنه اعتقادی و بینشی در کشور تحکیم می‌یابد.

ضرورت اهتمام فرهنگیان به آموزش‌های اسلامی در مدارس

حجت‌الاسلام حسین انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا با اشاره ایام هفته معلم و بزرگداشت مقام شهید مطهری اظهار کرد: این شهید والا مقام با اشاعه فرهنگ و ارزش‌های والای دینی در راستای تحقق اندیشه‌های اسلام و قرآن کریم تلاش بسیاری کرد.

وی اضافه کرد: حضور استاد مطهری در عرصه‌ مبارزات پیش از انقلاب بسیار تأثیر‌گذار و بسزا بوده است.

امام جمعه دانسفهان با بیان خاطراتی از زندگانی علمای دینی و لزوم الگوگیری از آنها تصریح کرد: همه افرادی که با تلاش و همت خود سبب ارتقای مقام و جایگاه انقلاب اسلامی شده‌اند باید همواره مورد توجه و یاد قرار گیرند.

انصاری تأکید کرد: مبانی جمهوری اسلامی امروز بسیار مستحکم و قوی است و موجب هراس دشمنان شده است.

وی با بیان اینکه کتب ارزشمند شهید مطهری در زمینه‌های اخلاقی و علمی فوائد فراوانی را برای تقویت روحیه معرفتی دارد، عنوان کرد: باید تلاش کرد که این آثار مفید و ارزشمند در اختیار جوانان قرار گیرد.

امام جمعه دانسفهان اضافه کرد: اگر این امر محقق شود، بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی که گریبان‌گیر جوانان شده است به راحتی رفع می‌شود.

انصاری با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه فرهنگی و شناخت آثار دینی تلاش‌های چشمگیری انجام شده است خاطرنشان کرد: تمام اینها نشان‌دهنده توجه و اهتمام مسئولان نظام اسلامی به جنبه‌های معنوی و ارتقای معرفتی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان روایات و احادیثی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار پیرامون نقش ویژه آموزش و تعلیم در دین مبین اسلام تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و نشر اهداف و دستاورد‌های انقلاب اسلامی باید با تعلیم و آموزش به جوانان انتقال یابد.

امام جمعه دانسفهان ادامه داد: به هر میزان که فرهنگیان در سراسر کشور نسبت به امر آموزش اسلامی اهتمام داشته باشند به همان درجه هم بدنه اعتقادی و بینشی در کشور تحکیم می‌یابد.

انصاری بیان کرد: مسئولان و قوای کشوری نیز وظیفه دارند که تا حد توان با حمایت از طرح‌های فرهنگیان و بهره‌گیری از تجارب و استعداد‌های آنان زمینه توسعه و پیشرفت همه‌جانبه را مهیا کنند.

وی با بیان اینکه انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری در مدارس و اشاعه احکام اسلامی موجب پایداری اعتقادات نوجوانان و دانش‌آموزان می‌شود، تصریح کرد: قطعا حضور یکایک افراد برای اقتدار و پیشرفت کشور مؤثر و نتیجه‌بخش است.

امام جمعه دانسفهان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با تلاش و دغدغه بیشتر در عرصه فرهنگ و حضور مداوم در عرصه جنگ نرم مقدمات ظهور امام عصر(عج) را فراهم کنیم.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول