اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان بهمن‌ماه امسال صورت می‌گیرد

واگذاری 22 هزار واحد مسکن مهر در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی از واگذاری 22 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر تا پایان بهمن‌ماه امسال به متقاضیان خبر داد.

واگذاری 22 هزار واحد مسکن مهر در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی یکی از استان‌های پیشتاز کشور در اجرای طرح مسکن مهر است که امسال نیز بخش قابل توجهی از واحدهای در دست ساخت را تکمیل و به متقاضیان واگذار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان بهمن‌ماه امسال باید 13 هزار و 755 واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شود که از این تعداد 3 هزار و 259 واحد مسکن مهر در خرداد ماه، 6 هزار و 76 واحد در شهریورماه، 3 هزار و 348 واحد در تیرماه و 4 هزار و 82 واحد در بهمن‌ماه واگذار خواهند شد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکن مهر علاوه بر شهرهای بالای 25 هزار نفر در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز در دست اقدام است بیان داشت: از مجموع 22 هزار واحد مسکونی که باید تا پایان سال به متقاضیان واگذار شود، 5 هزار و 250 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ساخته می‌شود که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت ساخت این واحدها را بر عهده دارد.

شعبانی‌فرد اجرای طرح مسکن مهر را گامی مؤثر در رفع معضل مسکن دانست و خاطر‌ نشان کرد: اجرای این طرح از ابتدای کار دولت نهم تاکنون نقش بسیار مؤثری در برطرف کردن مشکل مسکن اقشار کم درآمد داشته و تداوم این طرح نیازمند مشارکت مردم و دستگاه‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی است.

وی افزود: دولت به منظور سرعت‌بخشی به این طرح زمین‌هایی را در اختیار برخی از دستگاه‌های دولتی استان قرار داده است که اگر این دستگاه‌ها نسبت به اجرای ساخت و ساز در زمین‌ها با توجه به گذشت یک سال از تحویل زمین اقدام نکنند، زمین مورد نظر به دولت عودت داده خواهد شد تا در اختیار مردم و سایر دستگاه‌ها قرار گیرد.

استاندار مرکزی از تشکیل کمیته‌ای به منظور پیگیری این موضوع خبر داد و تاکید کرد: سازمان مسکن و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری باید هر چه سریع‌تر نسبت به تهیه لیست از دستگاه‌هایی که زمین مسکن مهر دریافت کرده‌اند ولی ظرف یک سال گذشته ساخت و ساز نکرده‌اند اقدام کند تا درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول