اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین خبر داد

تحویل 45 هزار واحد مسکن مهر در قزوین تا پایان دولت دهم

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین با بیان اینکه 55 هزار واحد مسکن مهر باید تا پایان دولت دهم به متقاضیان تحویل داده شود، گفت: تحویل 45 هزار واحد مسکن باقیمانده در 15 ماه آینده، اولویت نخست مسکن استان قزوین است.

تحویل 45 هزار واحد مسکن مهر در قزوین تا پایان دولت دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: نقش دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی که امروز ادغام شده‌اند نقشی کلیدی و زیربنایی در توسعه کشور است و به لحاظ کمیت و کیفیت بالای آن حجم سمت‌ها نیز بسیار گسترده است.

وی افزود: امروز جمعیت شهرنشینی بر جمعیت روستایی غلبه می‌کند و دولت نهم و دهم نیز تمام تلاش خود را در راستای ارائه خدمات متنوع به روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها انجام داده است تا حداقل بتواند جمعیت روستاها را تثبیت کند.

عجم تصریح کرد:‌ در برخی از روستاهای استان قزوین ضعف‌هایی وجود داشت که با حضور مدیرکل سابق راه و ترابری برطرف شد که از این جمله روستای دینه‌رود است که برای نخستین‌بار مردم این روستا از بن‌بست درآمدند و با احداث راه جمعیت آن در حال رشد است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز حفظ بافت، منظر شهری، فضای تنفس، معماری شهری، نشاط عمومی و خیلی مسائل دیگر را باید در حوزه فعالیت‌های مسکن و شهرسازی دید و این نشان‌دهنده نقش با اهمیت این اداره کل است که امروز راه و شهرسازی نیز به آن اضافه شده است.

وی یادآور شد:‌ مجموعه استانداری قزوین بر شایسته‌سالاری تأکید دارد و مدیرکل سابق راه و ترابری در استان نیز با همت و تعامل با پلیس تلفات جاده‌ای را کاهش دهد که این مهم با امکانات موجود هم هنر می‌خواهد و هم نیت پاک.

عجم عنوان کرد:‌ 80 کیلومتر بزرگراه و 630 کیلومتر راه روستایی که از میانگین کشوری نیز بالاتر است از تلاش‌های مؤثر این اداره کل در استان قزوین است.

استاندار قزوین بیان کرد: اولویت‌ دولت در بحث مسکن ساخت 55 هزار واحد مسکن مهر است که باید تا پایان دولت دهم ساخته شود.

وی تأکید کرد:‌ 45 هزار واحد مسکن مهر باید در ظرف 15 ماه به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل داده شود که این مسئله وظایف اداره کل جدید را در استان سنگین‌تر می‌کند.

عجم با تبریک به مردم ایلام بابت مدیرکل جدید راه و شهرسازی این استان یادآور شد:‌ فضای شهری نیازمند طراحی و توسعه مناسب است و پیوند خوبی که میان حوزه مسکن و راه‌سازی ایجاد شده به این مهم کمک کرده که باید آن را تقویت کنیم و هیچ‌کدام از این بخش‌ها نباید بر دیگری پیشی بگیرد بلکه حرکت هر دو باید متوازن باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نگهداری راه‌های استان و ارتقای آنها، رفع نقاط مخاطره‌آمیز و حادثه‌آفرین، تقویت رابطه با پلیس و پیوند میان این دو و استفاده از نیروهای هر دو مجموعه با استفاده از شایسته‌سالاری از اولویت‌های اداره کل جدید است.

عجم تأکید کرد: استان قزوین به علت وسعت کم و تصمیمات نامناسب در گذشته قید و بندی در حریم‌ها نداشته و بسیاری از حوزه‌های استانی باید ساماندهی شود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول