اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دانشجویان مامایی گناباد

نخستین ثبت اختراع دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد صورت گرفت

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: نخستین ثبت اختراع دانشجویی این دانشگاه از سوی دانشجویان مامایی بوده است.

نخستین ثبت اختراع دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی محمدپور ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ماما که در سالن شهید چمران دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد با تبریک روز ماما اظهار داشت: روز ماما روز کسانی است که نخستین اشک‌ها و لبخندها را به نظاره می‌نشینند و با دستان پرمحبت خود عشق را در تجلی‌گاه آفرینش برای اولین بار به نمایش می‌گذارند.

وی در اهمیت نقش ماما گفت: حساسیت کار یک ماما وقتی بیشتر حس می‌شود که به عنوان پدر و یا مادر منتظر تولد نوزادمان هستیم.

وی خطاب به ماماهای حاضر در جلسه گفت: نقش شما از دوران قبل از ازدواج شروع می‌شود و در دوران قبل از بارداری، زایمان و شیردهی و در دوران پیری ادامه می‌یابد.

محمدپور گفت: زن مهمترین عنصر در خانواده و جامعه است و ماما سلامت یک چنین شخصی را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه آموزشی دانشگاه در رشته مامایی تصریح کرد: در حوزه آموزشی دانشگاه، مامایی از سطح سنتی ارتقا پیدا کرده و امروز عمدتاً دانشجویان این رشته در سطح کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در سال 1372 برای نخستین‌بار این دانشگاه در مقطع کاردانی رشته مامایی و در سال 1385 نیز در این رشته در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرفت.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی گناباد 590 نفر در رشته مامایی دانش‌آموخته و دانشجو دارد که 470 نفر در این رشته دانش آموخته و 120 نفر دانشجوی درحال تحصیل دارد.

محمدپور بیان داشت: شاخص‌ترین گروه‌های آموزشی ما دانشجویان مامایی هستند و همکاران ما در گروه مامایی از موثرترین گروه‌ها در این دانشگاه هستند.

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: نخستین ثبت اختراع دانشجویی دانشگاه گناباد از سوی دانشجویان مامایی بوده است.

وی گفت: در گروه مامایی این دانشگاه که شاید در منطقه کمتر به این مرحله رسیده باشند 3 نفر در حال تحصیل در مرحله دکترای تخصصی هستند که این خود قابل توجه است.

محمدپور ادامه داد: مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه به محض بازگشت نیروهای دکترای تخصصی راه‌اندازی و مهیا خواهد شد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول