اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان:

دانشگاه همانند کلینیکی برای حل مسائل جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان‌‌وبلوچستان گفت: دانشگاه به مثابه کلینیک حل مسائل جامعه است که توانمندی اساتید بسیجی، آسیب‌ها را درمان می‌کند.

دانشگاه همانند کلینیکی برای حل مسائل جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده جمعه ‌شب در جلسه شورای مرکزی بسیج اساتید در زاهدان اظهار داشت: علم، پیشرفت تقوا و زمان‌شناسی از ویژگی‌های استاد شهید مطهری است که ادامه راه این شهید جز با تمسک به این ویژگی‌ها غیرممکن است و شناخت ظلمانی قلمداد می‌شود.

وی افزود: بسیج اساتید با تشکیل حلقه‌های صالحین و حلقه‌های علمی به توسعه تربیتی و فرهنگی در کنار توسعه علمی توجه ویژه‌ای داشته و در جنگ نرم کاربرد ویژه‌ای دارد.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: اگر مقام معظم رهبری، اساتید دانشگاه را فرماندهان جنگ نرم قلمداد کنند، نقش اساتید بسیجی در این عرصه بی‌بدیل و واقعاً تعیین کننده بوده و هست که تنها در حوزه دانشگاه نباید محدود شود بلکه کل جامعه را فرا گیرد زیرا عرصه جنگ نرم تمام جامعه است.

وی استان سیستان ‌و بلوچستان را دارای ظرفیت‌های بی‌شمار در حوزه‌های مختلف دانست که به لحاظ پیچیدگی مسائل، استانی از محرومیت نهادینه شده تاریخی در رنج است و نگاه فرهنگی به مسائل استان می‌تواند به فرآیند توسعه شتاب مناسب بخشیده و کیفیت زندگی و رضایت شهروندان را در برداشته باشد.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: توانمندسازی اساتید بسیجی برای مسئله‌یابی و شناخت آسیب‌های جامعه و ارائه راهکار برای حل آنها بسیار مهم است و دانشگاه به مثابه کلینیک حل مسائل جامعه است که اگر متخصصان توانمندی نداشته باشند نمی‌توانند آسیب‌ها را شناسایی و درمان کنند.

شیخ‌زاده با تاکید بر حمایت از پژوهش‌های کاربران که مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان است خواستار شکل‌گیری کارگروه‌های متشکل از اساتید و مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی برای احصار مسائل دستگاه‌ها و سوق‌دادن پژوهش‌های دانشگاهی برای حل این مسائل شد تا با هدایت دانشجویان حتی پایان‌نامه‌ها در حوزه‌های مسائل استان انجام شود.

اساتید بسیجی نیز در ادامه این جلسه به ابراز دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند و ابراهیم حدادی مسئول بسیج اساتید استان و اعضای شورا خواستار حضور اساتید در کارگروه‌های تخصصی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به منظور مشورت‌دهی و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های توسعه‌ای استان شدند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول