اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

افزایش 40 درصدی داروی دسفوناک در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش 40 درصدی داروی دریافتی دسفوناک و دفروکسامین در فروردین امسال در این استان خبر داد.

افزایش 40 درصدی داروی دسفوناک در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ابراهیم صالحی‌فر با اشاره به شکایات مردمی مبنی بر قطع توزیع دو برند دسفرال و دسفوناک بین بیمارستان‌های استان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از ابتدای امسال دو برند دسفوناک و دفروکسامین به بیمارستان‌های استان ارسال شد که دریافتی این داروها تنها در فروردین ماه حدود 40 درصد از میانگین شش ماه گذشته بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته داروی شلاته کننده خون بیماران تالاسمی به صورت دو برند دسفرال و دسفوناک بین بیمارستان‌ها توزیع می‌شد، خاطرنشان کرد: در پی شکایات بیماران از برند دسفوناک، توزیع این دارو به منظور انجام آزمایش‌های بالینی بیشتر برای حصول اطمینان از سلامت و اثر بخشی دارو در سطح کشور در تابستان سال گذشته قطع شد.

این مسئول ادامه داد: به مدت چند ماه مشکلاتی در مسیر فراهم کردن داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی در سراسر کشور به وجود آمد که به تبع آن و با پیگیری‌های مداوم کتبی و تلفنی توسط معاونت غذا و دارو با مسئولان وزارتخانه از فروردین امسال، دو برند دسفوناک و دفروکسامین که توسط کارخانه‌های ایرانی تولید می‌شوند به بیمارستان‌های استان ارسال شد.

صالحی‌فر با تاکید بر اینکه داروی دریافتی این استان در فروردین ماه حدود 40درصد از میانگین شش ماه گذشته بیشتر بود، تصریح کرد: امیدواریم با نامگذاری امسال به نام تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیماران نیز با اعتماد و حمایت از تولید دارو توسط کارخانه‌های ایرانی تنها متکی به مصرف داروی دسفرال نباشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: در فروردین امسال، 18 هزار و 800 داروی دسفرال، 16 هزار دسفوناک و 31 هزار و 857  دفروکسامین در اختیار بیماران قرار گرفت.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول