اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لنگه:

تیم ملی قایقرانی دراگون‌بوت لنگه تا ابوموسی را پارو می‌زند

خبرگزاری فارس: فرماندار بندرلنگه گفت: اعضای تیم ملی قایقرانی دراگون‌بوت کشور با همکاری تیم قایقرانی بندرلنگه، مسیر بین بندرلنگه تا جزیره ابوموسی را به مناسبت روز ملی خلیج فارس پارو می‌زنند.

تیم ملی قایقرانی دراگون‌بوت لنگه تا ابوموسی را پارو می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامحسین زارعی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران جشنواره خلیج فارس اظهار داشت: بر این عقیده‌ هستم که حرکت‌های فرهنگی هنری و ورزشی مهم‌ترین امر در صیانت از داشته‌های ملی است.

وی در ادامه با اشاره به "قدمت نام خلیج فارس و وجود مستندات فراوان در این زمینه"، جعل نام دیگری را برای آب‌های نیلگون خلیج فارس "توطئه تفرقه افکنانه استعمارگران" خواند.

فرماندار لنگه افزود: کارگزاران سیاست انگلستان در خلیج فارس در دهه 70 با تفرقه‌اندازی بین ملت‌ها و دولت‌های منطقه این فتنه بزرگ را برپا کردند.

وی ادامه داد: مستندات کافی در خصوص نام خلیج فارس در منابع معتبر تاریخی اعم از عرب و عجم و لاتین وجود دارد که به نظر می‌رسد برای اثبات حقانیت و واقعیت نام خلیج فارس کافی است.

بندرلنگه یکی از بنادر تاریخی جنوب ایران محسوب می‌شود، این بندر که در دوره‌های تاریخی با نام‌های مختلف از جمله بندر مروارید خوانده شده است تا قبل از توسعه زیرساخت‌های بندری در بندرعباس و بندر شهید رجایی نقش عمده‌ای را تجارت کشور برعهده داشت.

لنگه در فاصله 245 کیلومتری بندرعباس قرار دارد و مسیر دریایی این بندر به ابوموسی یکی از کوتاه‌ترین راه‌های دسترسی به این جزیره ایرانی است.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول