اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تقدیم به معلمان

تو آن شمع محفل‏افروزی ای معلم . . .

خبرگزاری فارس: سالی یک روز به یادت می‏افتیم که تو هم هستی، ناگاه قصد می‏کنیم که درباره‏ات چند خطی بنویسیم، اما ای معلم، چگونه می‏توان تو را ستود و تو را سرود که تو خود سرود قافله تمدن هستی؟!

تو آن شمع محفل‏افروزی ای معلم . . .

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، معلم امانت‏داری است که انسان امانت اوست و ارسال رسل نیز برای تزکیه نفوس انسانی صورت گرفته، بنابراین معلمی شغل انبیاست، بلکه معلمی شغل نیست، "عشق" است.

معلم است که فرزندان ملت به امانت نزد او هستند و شخصیت و منش آنها را پرورش می‏دهد و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک آنها حک می‏کند و فطرت‏ها را از آلودگی می‏زداید.

شهید مطهری الگویی به تمام معناست که در ادای امانتش از هیچ کوششی دریغ نورزید و جان پاکش را در ادای رسالت معلمی و پرورش و هدایت انسان تقدیم کرد.

سالروز معراج استاد شهید، علامه مطهری را روز معلم نامیدن، ترسیم طرحی از اراده و ایمان و اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دل‏سوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ماست.

همان که فرزند عزیز امام راحل عظیم‏الشأن و پشتوانه‌ای محکم برای حوزه‏های علمیه و دانشگاه‏ها بود.

هم‌چنان که هنوز نیز خیر و برکت آثارش در جامعه اسلامی ساری و جاری است و در تربیت نفوس و هدایت نسل‏ها مؤثر و ماندگار می‏نماید.

هفته معلم، هفته بزرگداشت علم و عالم و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقواست، هفته نکوداشت معلمانی است که در شکوه شهادت، پرستوهای سرخ‌بالی بودند در آسمانی که پرواز می‌طلبید و ستارگانی شدند که زمانه را روشنایی بخشیدند و اینک نیز در هنگامه حضور، مسرور از چکامه شوق و شعور علم دانایی بر دوش، خانه به خانه دل‏ها را درمی‏نوردند و چراغ دین و دانش برمی‌افروزند و عشق و عقل آینده‌سازان برمی‌انگیزند و در واقع اینانند که بنای عظیم آینده جامعه اسلامی و تحقق همه چشم‌اندازهای آینده و آینده‌سازان را پی می‌ریزند.

باید ضمن گرامیداشت سالروز شهادت اسوه معلمی، استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک ایام هفته معلم به فرهیختگان عرصه تعلیم و تربیت، به پرورش‏دهندگان دلسوز جامعه تأکید کرد که هم‌چنان ایمان و اخلاص معلمان گران‌قدر و به خصوص معلمان بسیجی فرا راه آنان در امر خطیر تربیت و پرورش نسل‏های آینده‏ساز باشد و همواره سرچشمه‏های معرفت و مهر آنان سیراب‌کننده عطش و اشتیاق دانش‏آموزان عزیز شود.

==================

یادداشت از: علی عامری

==================

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول