اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی با حضور مسئولان

53 معلم نمونه دشتستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: 53 معلم نمونه دشتستان تجلیل شدند.

53 معلم نمونه دشتستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان امام جمعه برازجان  در آیین تجلیل از 53 نفر از معلمین نمونه شهرستان دشتستان اظهار داشت: از ویژگی‌های بزرگ استاد مطهری صبر و ایستادگی در مقابله با تفکرات منحرف با استفاده از پایگاه قوی قرآنی بود.

حجت‌الاسلام حسن مصلح افزود: معلمی شغل انبیاست و معلمان عزیز و گرانقدر در جامعه نزدیکترین درجه مردم به انبیاء را دارند و باید همواره از این قشر مهم تقدیر و تشکر شود.

وی ادامه داد: معلمین بیشترین تاثیرگذاری را در تربیت دانش‌آموزان دارند و با فعالیت‌های خود اقدام به تربیت دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایران اسلامی می‌کنند.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: در شرایطی که دنیای استکبار از تمام توان و پتانسیل برای ضربه به مسلمین، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره می‌برد تمامی معلمان باید اقدام به تربیت دانش‌آموزانی در راستای توسعه علمی ایران اسلامی کنند.

مصلح بیان داشت: معلمین ما باید حریص به یاد دادن باشند و هیچ‌گاه از تعلیم و تعلم خسته نشوند و همواره در این راستا گام بردارند.

وی با اشاره به ابعاد بالای شخصیتی آیت‌الله شهید مرتضی مطهری عنوان کرد: معلمان باید همواره از ابعاد و ویژگی‌های شهید مطهری الگو بگیرند و ایشان را اسوه و الگوی خود در تمامی امور قرار دهند.

امام جمعه برازجان روش الگویی و عملی را از مهم‌ترین شیوه‌های تربیت برشمرد و گفت: معلمان و اولیاء می‌توانند با عمل و رفتار خود فرزندان را با دین آشنا کرده و شوق و رغبت کسب ایمان و عمل صالح را در آنان ایجاد و تقویت کنند.

مصلح با تأکید بر اهمیت برگزاری شعائر دینی بطور جمعی و نیز رعایت وضعیت ظاهری مبلغان و مکان‌های آموزشی در علاقه‌مندی نسل جوان به مسائل مذهبی خاطر نشان کرد: برگزاری علنی مراسمات و برنامه‌های دینی و مذهبی و آرایش ظاهری فضا چون نظافت و معطر کردن فضا در گیرایی، جذابیت و زیبایی محل مراسم و علاقه‌مندی نوجوانان نقشی بسیار مهم دارد.

وی با اشاره به لزوم برقراری روابط عاطفی میان معلمان و دانش‌آموزان افزود: روانشناسان معتقدند عاطفه، اصل گرایش مذهبی است و هر اندازه پیوند، محبت و انس با کودکان و نوجوانان در امر دین و تربیت بیشتر باشد می‌توان در وی نفوذ بیشتری کرد و از همین فاکتور باید برای ایجاد و تقویت رابطه و پیوند بین مدرسه و مسجد و جوان و روحانی استفاده شود.

در این آیین 53 نفر از معلمان نمونه دشتستان تجلیل شدند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول