اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نهم در تویسرکان:

1990 نفر در دور دوم انتخابات در تویسرکان مشارکت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نهم در تویسرکان گفت: 1990 نفر در بخش‌های مختلف دور دوم نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در تویسرکان فعالیت می‌کنند.

1990 نفر در دور دوم انتخابات در تویسرکان مشارکت دارند

واسع سوری در گفت وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار داشت: در روز اخذ رأی 97 ناظر مسئول، 97 کاربر ناظر و حدود 188 ناظر در پای صندوق‌های رأی سطح شهرستان خدمات‌دهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 97 نفر نماینده فرماندار و 97 نفر بازرس در روند اجرایی انتخابات در شهرستان فعالیت دارند، گفت: تعداد عوامل برگزارکننده انتخابات با توجه به افزایش شعب اخذ رأی در سطح شهر و روستا و شهرستان نیز افزایش یافته است.  

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس در تویسرکان با اشاره به اینکه 15 اردیبهشت ماه 97 شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان فعال است، اظهار داشت: از مجموع 97 شعبه جمع‌آوری آرا، تعداد 37 شعبه اخذ رأی ثابت شهری، 61 شعبه ثابت اخذ رأی روستایی است.

سوری با تأکید بر اینکه افرادی که متولد 15 اردیبهشت ماه سال 73 باشند می‌توانند در دور دوم نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند خاطرنشان کرد: رأی دهندگان باید مدارک شناسایی نظیر کارت ملی و شناسنامه را در روز اخذ رأی همراه خود داشته باشند.

وی در خصوص چگونگی روند اجرایی رأی‌گیری مکانیزه ابراز داشت: سه دستگاه الکترونیکی در هر شعبه اخذ رأی مستقر است که این دستگاه‌ها شامل دو ترمینال و یک دستگاه رأی الکترونیکی در شعب اخذ رای است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نهم در تویسرکان اضافه کرد: دستگاه مجری، دستگاه ویژه ناظر شورای نگهبان و سومین دستگاه نیز برای صندوق اخذ رأی الکترونیکی در شعب‌ اخذ رأی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه افراد واجد شرایط رأی دادن نخست به دستگاه مجری مراجعه و شناسنامه و کارت ملی خود را تحویل می‌دهند اظهار داشت: مدارک رأی‌دهندگان پس از استعلام به وسیله دستگاه الکترونیکی ناظر شورای نگهبان، ثبت و ضبط می‌شود.

سوری افزود: پس از ثبت و ضبط مدارک مراجعه‌کنندگان از دستگاه مجری، یک کارت تعرفه الکترونیک برای رأی دادن افراد صادر می‌شود.

وی ابراز داشت: فرد رأی‌دهنده با وارد کردن کارت تعرفه به دستگاه الکترونیکی صندوق اخذ رأی، مجوز رأی دادن را دریافت می‌کند سپس رأی دهنده با وارد کردن کد داوطلب مورد نظر در سیستم، تصویر نامزد انتخابی رأی‌دهنده بر روی دستگاه نمایش داده می‌شود که با تأیید نهایی داوطلب، پرینت اخذ رأی به صورت اتوماتیک در داخل صندوق نصب در زیر دستگاه قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نهم در تویسرکان تصریح کرد: پلمپ صندوق اخذ رأی در پایان مهلت و ساعت قانونی رأی‌گیری در حضور نماینده هیئت نظارت، بازرسی، اجرایی و نماینده فرماندار باز می‌شود و همچنین اطلاعات ذخیره شده بر حافظه موجود در دستگاه بر روی دستگاه مجری تنظیم و صورتجلسه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان با مشارکت حداکثری در مرحله نخست انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی مشارکتی بیش از 80 درصدی را در کارنامه فعالیت سیاسی اجتماعی خود ثبت کردند، اذعان داشت: پیش بینی می‌شود بیش از 70 درصد مردم تویسرکان در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس مشارکت داشته باشند.

سوری در پایان سخنان خود تأکید کرد: مردم برای یک انتخاب شایسته و مناسب به سخنان مقام معظم رهبری مراجعه کنند چرا که ایشان راه را در این حوزه برای همگان روشن کرده‌اند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول