اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل:

اردبیل آماده برگزاری انتخابات سالم و باشکوه است

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: اهالی حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین آماده حضور در پای صندوق‌های رای و رقم زدن یک افتخار با شکوه دیگر هستند.

اردبیل آماده برگزاری انتخابات سالم و باشکوه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دست‌باز پیش از ظهر امروز در نشست با عوامل نظارتی، اجرایی و بازرسی انتخابات مرحله دوم در اردبیل اظهار داشت: جمعه سرنوشت‌سازی را پیش رو داریم که بار دیگر مردم با مشارکت عالی و حضور مقتدرانه خود یک بار دیگر عظمت نظام اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشند.

وی با بیان اینکه 10 درصد افزایش مشارکت مردم در 12 اسفند سال گذشته این بار در جمعه تاریخی دیگر توسعه واقعی پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: ما برای نخستین بار برای کارشناسان IT انتخابات 76 ساعت دوره آموزشی برگزار کردیم تا به همراه دیگر اعضای هیئت اجرایی در شعب اخذ رای بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل از تمهید تمام اقدامات اعم از تهیه تعرفه، مهر، آموزش اعضای شعب اخذ رای، اعم از منشی، مسئولان رایانه، هیئت بازرسی و نماینده فرمانداران با توجیهات لازم خبر داد و گفت: این عوامل آماده هستند تا فردا یک انتخابات بی‌نظیر را برگزار کنند.

دست‌باز از توزیع تعرفه‌ها برای مسئولان شعب اخذ رای و تامین خودروی مورد ‌نیاز برای اعزام عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات به روستاهای دور‌افتاده خبر داد و افزود: در چهار شهرستان از ساعت هشت صبح فردا انتخابات آغاز می‌شود و مردم از اولین ساعات می‌توانند آرای خود را به صندوق‌ها بریزند.

این مسئول یادآور شد: در اجرای سیستم جامع انتخابات و جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی و استعلام سریع و به موقع مسئول رایانه در شعب اخذ رای حضور خواهد داشت و بدون کوچکترین دخالت در شمارش آرا تنها به وظیفه محوله عمل می‌کند.

جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل از شهروندان چهار شهر اردبیل، نیر، نمین و سرعین و تمام ساکنین این مناطق خواست به هنگام رای دادن کارت ملی و شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری اردبیل ادامه داد: مجازات متخلفان انتخاباتی در برخی از مواقع سه تا یک سال حبس و جزای نقدی و در برخی موارد نیز حبس شش ماه تا دو سال به همراه جریمه نقدی 1.5 میلیون تومانی پیش‌بینی شده است.

وی به پایان مهلت قانونی تبلیغات از ساعت هشت صبح امروز اشاره کرد و افزود: در 24 ساعت ایام سکوت تبلیغاتی در فضایی آرام شهروندان کاندیدای مورد نظر خود را ارزیابی و انتخاب کرده و با داشتن شرایط و احراز آن قادر خواهند بود در انتخابات فردا حضور پر‌رنگ داشته باشند.

این مسئول با بیان شرایط رای‌دهندگان نیز ابراز داشت:‌ متولدین 15 اردیبهشت ماه 73 و ماقبل آن می‌توانند با احراز شرط سنی 18 سال رای دهند اما در این مرحله شرطی نیز برای رای‌دهندگان منظور شده که باید در چهار شهر اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مرحله اول رای داده باشند و یا اگر در مرحله اول حضور نداشتند بدون محدودیت می‌توانند در این حوزه انتخابیه رای بدهند.

دست‌باز سه شرط داشتن 18 سال تمام، تابعیت و عاقل بودن برای حضور در انتخابات را یادآور شد و گفت: بعد از فتنه سال 88 انتخابات مجلس اولین انتخاباتی بود که مردم حضور خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند و بر سنگینی تهاجم و اندیشه‌های غلط استکبار جهانی پیروز شدند که امیدواریم در مرحله دوم انتخابات نیز پر‌شور‌تر از مرحله اول مردم حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در صحنه حاضر باشند و با انتخاب اصلح‌ترین کاندیدا وفاداری خود را به نظام نشان داده و هجمه‌های دشمن را خنثی کنند.

وی کاندیداها و هواخواهان آنها را به حفظ آرامش بیشتر بعد از اعلام نتایج فراخواند و افزود: بر اساس ماده 68 قانون انتخابات اگر کاندیدایی از روند انتخابات شکایتی داشته باشد می‌تواند ظرف 48 ساعت به هیئت‌ اجرایی یا نظارت شورای نگهبان تسلیم کرده تا به آن در مهلت مقرر رسیدگی شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول