اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار:

رقابت‌های انتخاباتی در مدیریت اجرایی تاثیرگذار نباشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نباید رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و تغییر و تحولات اداری در توان کاری مدیریت اجرایی تأثیرگذار شود.

رقابت‌های انتخاباتی در مدیریت اجرایی تاثیرگذار نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی عصر امروز در جمع فرمانداران اظهار داشت: معمولاً انتقادات در آخرین سال دولت‌ها از سوی کارشناسان و به ویژه رقبای سیاسی زیاد می‌شود و مهم این است که با مدیریت خوب، این رویدادها به تنش اجتماعی تبدیل نشود و مسئولان اجرایی فضای خدمت‌رسانی به مردم را سرلوحه کارها قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه سال آینده سه انتخابات مهم در آذربایجان‌غربی خواهیم داشت، گفت: با ارتحال حضرت آیت‌الله قره‌باغی، انتخابات میان‌دوره ای خبرگان نیز در کنار انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برگزار می‌شود.

فتح‌الهی انتخابات ریاست جمهوری در ایران را یک تغییر فصل جدیدی برشمرد و اضافه کرد: در امور کلان کشور با هدایت‌های رهبری مسیر تعالی نظام ادامه پیدا می‌کند.

فتح‌الهی هماهنگی قوا را در پیشبرد امور کشور ضروری دانست و گفت: با وجود سلایق مختلف باید استراتژی‌های واحد پیگیری شود البته در امور کلان کشور با هدایت‌های رهبری مسیر تعالی نظام ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال 91 مهم‌ترین سال کاری دولت دهم است، اظهار داشت: یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خرداد سال 92 برگزار می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه امسال باید پروژه‌های نیمه‌تمام و جامانده سریع ساماندهی شود،‌ افزود: باید با همت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی توان کاری دولت در تکمیل پروژه‌ها به نمایش گذاشته شود.

فتح‌الهی با تاکید بر اینکه باید از فرصت کار و توفیق خدمت به دست آمده به بهترین نحو استفاده کرد،‌ افزود: نمایش عظیم مدیریتی که با هماهنگی کلان در 12 اسفند 90 در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی اجرا شد باید در خدمت کار و تلاش بیشتر و عبادی استان به کار گرفته شود.

وی در تحلیل آرایش سیاسی کشور نیز به رقابت‌های درون اصول‌گرایان اشاره و خاطرنشان کرد: صف‌بندی‌های سیاسی در درون اصول‌گرایان آغاز شده و رقابت بر سر کرسی ریاست مجلس نهم یکی از صحنه های رقابت‌های سیاسی درون اصول‌گرایان است.

وی با بیان اینکه سطح و حجم کار در انتخابات شوراها وسیع‌تر از سایر انتخابات خواهد بود، تصریح کرد: اگر قرار باشد فرماندار برای آبادانی شهر کاری بکند باید افراد شایسته ای برای شوراها کاندیدا شوند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار در ادامه به تحلیل شرایط اقتصادی کشور پرداخت و گفت: جرات دولت در اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها ستودنی است اگر این دولت وارد نمی‌شد به یقین هیچ وقت هیچ دولتی وارد نمی‌شد به عبارت دیگر اصل ورود به بحث هدفمندی یارانه‌ها برای دولت فعلی یک پیروزی بود.

فتح‌الهی همچنین تلاطم‌های اخیر اقتصادی را ناشی از فضای تحریم‌ها دانست و ابراز داشت: دشمنان ایران اسلامی با جنگ رسانه‌ای سعی کرده‌اند رعب و وحشت از تحریم‌ها را در بین ملت ایران به وجود بیاورند البته دنیا تصمیم گرفت اذهان عمومی مردم را درگیر امر تحریم بکند و مسائلی که در موضوع نرخ ارز و سکه قبل از عید روی داد از این دست توطئه‌های دشمنان بود.

وی در تحلیل تأثیر‌ها تحریم‌ها به فروکشی قیمت سکه و نرخ ارز پس از برگزاری اجلاس استانبول اشاره کرد و افزود: بخشی از علل تلاطم قیمت سکه و ارز در داخل کشور نیز به دلیل بی‌تدبیری‌ها در سیاست‌های اقتصادی است.

این مسئول افزود: بازار به ثبات در سیاست اقتصادی نیاز دارد و اگر این ثبات نباشد قطعا تلاطم به وجود می‌آید، افزایش قیمت برخی کالاها طی ماه‌های اخیر علیرغم وفور کالا در انبارها و بازار نشانه بی‌تدبیری در سیاست اقتصادی است، تعیین نرخ ارز وارداتی و صادراتی و سپس تغییر سیاست و تصمیمات مختلف اقتصادی، بازار را دچار تلاطم می‌کند.

وی با انتقاد از تأخیر در تصویب بودجه کل کشور ادامه داد: نمی‌توان بدون بودجه مشخص، برنامه‌ریزی کلان داشت و نظام‌سازی بودجه کشور باید زمان‌بندی متناسب با اقلیم‌های استان‌های مختلف کشور را از نظر فصل کار و تلاش در نظر بگیرد و اگر چنین نشود و استان‌ها منتظر بودجه بمانند، فصل کار در استان‌ها از دست می‌رود.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی در عین حال هماهنگی قوا را در پیشبرد امور کشور ضروری دانست و عنوان کرد: با وجود سلایق مختلف باید استراتژی‌های واحد پیگیری شود.

وی در پایان به نقش حاکمیتی فرمانداران در شهرستان‌ها اشاره و تاکید کرد: فرماندار باید با هماهنگی امور مختلف در شهرستان تصمیم‌گیر نهایی مسائل باشد.

انتهای پیام/ر10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول