اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌‌گنج:

تهدیدهای فرهنگی مهم‌ترین مشکل جنوب کرمان است

خبرگزاری فارس: فرماندار قلعه‌گنج تهدیدهای فرهنگی را مهم‌ترین تهدیدهای منطقه جنوب کرمان خواند و گفت: با توجه به وجود مذاهب مختلف در جوار این منطقه باید در زمینه راهبردهای فرهنگی و عقیدتی کار بیشتری صورت گیرد.

تهدیدهای فرهنگی مهم‌ترین مشکل جنوب کرمان است

حسن مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان را بسیار امیدوارکننده دانست و اظهار داشت: باید برای ایجاد توسعه این منطقه ابتدا زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی افزود: باید به میراث گرانبهای جنوب کرمان به عنوان یک بحث تاریخی و فرهنگی پرداخته شود.

مرادی تصریح کرد: این تمدن 7 هزار ساله که اکنون از تمدن‌های جهان پیشی گرفته است، باید با نگاه ویژه در این طرح گنجانده شود.

وی ابراز داشت: با وجود تمام اقدامات صدا و سیما پوشش ظرفیت‌های این منطقه در آن کمتر به چشم می‌خورد.

مرادی بیان داشت: به همین دلیل باید صدا و سیما مفاهیم و قابلیت‌های منطقه جنوب کرمان را به صورت ویژه پوشش دهد.

فرماندار قلعه‌گنج تهدیدهای فرهنگی را مهم‌ترین تهدیدهای منطقه خواند و گفت: با توجه به وجود مذاهب مختلف در جوار این منطقه باید در زمینه راهبردهای فرهنگی و عقیدتی کار بیشتری صورت گیرد.

مرادی عنوان کرد: در آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی به خوبی به مسائل فرهنگی توجه شده، اما در باب فرهنگ عمومی جامعه مانند کتابخانه‌ها و حوزه‌های علمیه کمتر به این مهم پرداخته شده است.

وی با توجه به نیروی انسانی کارآمد اذعان داشت: باید در این طرح مراکز تربیت معلم ویژه فرهنگیان به تناسب نیاز هر منطقه به صورت شهرستانی ایجاد شود.

مرادی بحث دانایی‌محوری و علم را متحول‌کننده منطقه ذکر و خاطرنشان کرد: توجه به مسائل آموزشی تأثیر بسیاری در ارتقای فرهنگ منطقه دارد.

وی مراتع سولان، لار و جازموریان را سه مرتع بزرگ جنوب کرمان دانست و اظهار داشت: به دلیل مراتع زیادی که در این منطقه وجود دارد، منبع علوفه به شمار می‌رود.

مرادی ایجاد سدسازی‌های نامناسب را از دلایل خشکسالی مراتع ذکر و تصریح کرد: برای احیای مرتع جازموریان نیز باید پروژه انتقال آب از دریای عمان به طور ویژه پیگیری شود.

وی افزود: با توجه به اینکه 21 هزار حلقه چاه به صورت ساماندهی شده و 24 هزار حلقه چاه به صورت ساماندهی نشده در منطقه جنوب کرمان وجود دارد از نظر منابع آبی مشکلی نداریم، بلکه باید مدیریت آب و استفاده بهینه از آن اصلاح شود.

مرادی با اشاره به افزایش برداشت هندوانه از 800 تن در سه سال گذشته به 4 هزار تن در سال جاری عنوان کرد: با توجه به صادرات هندوانه از محروم‌ترین نقطه کشور به معروف‌ترین کشورهای اروپایی باید ایجاد گمرک منطقه در طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان لحاظ شود.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول