اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کلیبر:

تقویت باورهای دینی، تهدیدات فرهنگی دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کلیبر با اشاره به فعال‌سازی و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ایجاد کانون ویژه مصلی، گفت: تقویت باورهای دینی، تهدیدات فرهنگی دشمنان را خنثی می‌کند.

تقویت باورهای دینی، تهدیدات فرهنگی دشمنان را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمد موسوی در جلسه هم‌اندیشی پیرامون ساماندهی، با اشاره به لزوم آشنایی بیش از پیش نسل جوان با آموزه‌های قرآنی، ‌اظهار کرد: بهره‌گیری جوانان و نسل پویای جامعه از تعالیم قرآنی موجب تقویت باورهای دینی و بیمه شدن جامعه در برابر تهدیدات فرهنگی دشمنان است.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جذب بیشتر نوجوانان و جوانان مستعد و علاقمند به فعالیت‌های مسجدی تاکید کرد و خواستار راه‌اندازی کانون ویژه مصلی در این شهرستان شد.

اصغر اصغرپور فرماندار شهرستان کلیبر نیز در این نشست با اشاره به لزوم هم‌اندیشی کانون‌ها و هیئت امنای مساجد جهت تقویت فعالیت‌های مسجدی گفت: فعالیت‌های دولت دهم بر محور فرهنگ استوار بوده و در این میان فعالیت‌های قرآنی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی توجه به ارزش‌های دینی و تقویت و تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از اهم فعالیت‌های دولت دهم در راستای گسترش فرهنگ دینی در جامعه عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد، تا با اهتمام مسئولان فرهنگی منطقه در تمام مساجد این شهرستان کانون فرهنگی و هنری ایجاد شود.

"سید حجت حسینی" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر همچنین در این نشست با اشاره به نقش محوری مساجد به‌عنوان اصلی‌ترین پایگاه در شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی اظهار کرد: توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به خصوص در مناطق روستایی با هدف کمک به رشد و شکوفایی استعدادها در این مناطق انجام می‌گیرد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره در زمینه ایجاد و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری و کتابخانه باز گفت: در حال حاضر 50 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کلیبر فعال است.

حسینی همچنین تعداد کتابخانه باز راه‌اندازی شده در مساجد این شهرستان را 15 باب ذکر کرد.

در این جلسه، کانون فرهنگی و هنری جامع به کانون فرهنگی و هنری ویژه مصلی تغییر نام یافته و بر این اساس هیئت امنای جدید این کانون بر اساس مقررات حاکم بر تاسیس کانون‌ها به جای هیئت امنای کانون قبلی مسجد جامع تشکیل گردید و مقرر شد تا دستگاه‌های متولی امور مساجد برای ایجاد فضای فرهنگی برنامه‌ریزی کنند. 

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول