اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرودگاه اراک خبر داد

پیشرفت 40 درصدی طرح‌های توسعه زیرساختی فرودگاه اراک

خبرگزاری فارس: مدیر فرودگاه اراک از پیشرفت 40 درصدی طرح‌های توسعه زیرساختی و طول باند پروازی فرودگاه اراک خبر داد.

پیشرفت 40 درصدی طرح‌های توسعه زیرساختی فرودگاه اراک

محمدحسن مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: عملیات تطویل باند فرودگاه اراک با سرعت بسیار بالایی در حال اجراست و بر اساس برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تا شهریور ماه به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: این عملیات شامل تطویل باند، مقاوم‌سازی باند، شولدر، تاکسی‌وی، اپرون است که اتمام این طرح‌ها موجب افزایش مقاومت باند شده و محدودیت‌های فرودگاه در زمینه پذیرش هواپیماهای پهن‌پیکر را برطرف خواهد ساخت.

مدیر فرودگاه اراک با اشاره به اعتبارات مورد نیاز این پروژه خاطر نشان کرد: برای اجرای عملیات تطویل و مقاوم‌سازی باند 70 میلیارد ریال و برای اجرای عملیات روشنایی باند 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که اعتبارات مورد نیاز تطویل و مقاوم‌سازی از منابع استانداری و اعتبارات مورد نیاز روشنایی فرودگاه از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور تأمین خواهد شد.

مرتضوی با بیان اینکه پیرو تاکیدات استاندار مرکزی مبنی بر سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه این طرح تا قبل از اعزام حاجیان به اتمام خواهد رسید بیان داشت: هم‌اکنون طرح‌های توسعه طول باند پروازی، نصب تجهیزات روشنایی و مقاوم‌سازی باند در قالب مصوبات سفرهای استانی دولت در این فرودگاه در دست اجراست و امکان پرواز برای هواپیماها وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: باند فرودگاه اراک به دلیل انجام پروژه‌های کلان تطویل، مقاوم‌سازی و روشنایی از 28 فروردین ماه تا 23 خردادماه مسدود است.

مدیر فرودگاه اراک با بیان اینکه بعد از آماده‌سازی فرودگاه امکان برقراری پروازهای مورد درخواست مردم فراهم خواهد شد، گفت: بدیهی است فرودگاه تلاش خود را برای بسترسازی به منظور پذیرش هواپیماهای تعریف شده به کار خواهد بست تا به واسطه درخواست مردم استان پروازها از طرف شرکت هواپیمایی برقرار شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول