اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی راور خبر داد

ریشه‌کنی بیماری تب مالت در راور

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: با اقدامات صورت گرفته و مایه‌کوبی جمعیت هدف ریشه‌کنی بیماری تب مالت در راور صورت گرفت.

ریشه‌کنی بیماری تب مالت در راور

احمدرضا انور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: با اجرای طرح واکسیناسیون بروسلوز از سال گذشته و مایه‌کوبی 2 هزار رأس گاو و گوساله و 20 هزار رأس گوسفند و بز علیه بر بیماری تب مالت در شهرستان راور صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: به منظور پوشش دادن کامل جمعیت دامی شهرستان و جلوگیری از انتقال بیماری توسط دام‌ها به جمعیت انسانی این طرح با برنامه‌ریزی کامل و رعایت تمام اصول در قالب اکیپ‌های دامپزشکی در سطح شهرستان راور انجام شد.

انور گفت: طی مدت یک سال با انجام عملیات خونگیری در مقاطع زمانی مختلف و انجام تست‌های غربالگری در آزمایشگاه هیچ‌گونه موردی از بیماری بروسلوز در جمعیت دامی شهرستان مشاهده نشده است و شیوع بیماری به صفر رسیده است.

مدیر دامپزشکی راور افزود: بیماری تب مالت یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و در صورت مبتلا شدن انسان عوارضی نظیر تورم مفاصل، تب، سر درد و درمان بسیار سخت و دردناکی به همراه دارد و در دام نیز به جز سقط جنین تقریباً علائم دیگری ندارد.

انور از اجرای موفقیت‌آمیز طرح واکسیناسیون 2 هزار و 500 رأس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی در فاز سوم طرح در اسفند ماه سال گذشته در شهرستان راور خبر داد.

وی اذعان داشت: در طرح واکسیناسیون تب برفکی در سال گذشته 6 هزار 500 رأس گاو و گوساله در سطح شهرستان علیه تب برفکی در سه فاز مختلف واکسینه شدند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول