اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

شکل‌گیری انقلاب مرهون اندیشه‌های الهی امام راحل(ره) است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: حیات اسلام در عصر حاضر مدیون انقلاب اسلامی و شکل‌گیری این انقلاب مرهون اندیشه‌های الهی امام راحل(ره) است.

شکل‌گیری انقلاب مرهون اندیشه‌های الهی امام راحل(ره) است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمود صلاحی در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) بر لزوم شکل‌گیری جریان بصیرت افزایی در برنامه‌های بزرگداشت این ایام تأکید کرد و افزود: عزاداری صرف برای تکریم سالگرد رهبر کبیر انقلاب اسلامی راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: آنچه که حرکت انقلاب اسلامی را از ابتدا تاکنون پیش برده است، روشنگری و بصیرت افزایی آحاد مختلف مردم بوده است.

استاندار خراسان‌رضوی از امام خمینی(ره) به عنوان فرزند حضرت زهرا(س) و دست‌پرورده مکتب ایشان یاد کرد و گفت: از آنجا که یکی از ارکان استمرار حرکت انقلاب اسلامی، شناخت مسیر و مشی ایشان است، ارتقای سطح آگاهی و شناساندن بیش از پیش اندیشه الهی و سیاسی ایشان به مردم به ویژه نسل جوان را از اولویت‌های خود می‌دانیم.

وی اظهار داشت: هر چند شاخص‌ترین مراسم بزرگداشت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در تهران برگزار می‌شود و مسئولان استان موظف به ساماندهی اعزام زائران مرقد ایشان هستند، اما این امر به معنای کم‌کاری در برگزاری باشکوه و گسترده این قبیل مراسم در استان نیست.

صلاحی با اشاره به هم‌زمانی سالگرد رحلت امام(ره) با جشن میلاد امام علی(ع) افزود: با اقتباس از سیاست تهران، برنامه‌ریزی مراسم را به گونه‌ای انجام خواهیم داد که اجرای برنامه‌های این دو مناسبت تداخل نداشته باشد.

استاندار خراسان‌رضوی درباره نحوه اعزام کاروان‌های زیارتی مرقد امام خمینی(ره) تصریح کرد: باید نحوه انتقال این کاروان‌ها و سایر اعزام‌های دست جمعی استان با اولویت کلان‌شهر مشهد و تا حد امکان از طریق قطار صورت گیرد تا از بروز اتفاقات مشابه با حادثه تأثر برانگیز کاروان دانش‌آموزی راهیان‌نور جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسئول کمیته مراسم ستاد بزرگداشت رحلت امام(ره) نیز در این جلسه در مورد راهبردهای این ستاد گفت: تبیین دیدگاه‌های معمار انقلاب درباره سیره امام علی(ع) و تولید ملی، تبیین اثرات نهضت امام خمینی(ره) در بیداری اسلامی، اعزام 35 هزار نفر از استان به مرقد ایشان، ترویج اندیشه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از طریق وصیت‌نامه ایشان، برگزاری 200 نمایشگاه کتاب و معرفی شخصیت مقام معظم رهبری به عنوان جانشین صالح ایشان از جمله این راهبردهاست.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول