اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

امام خمینی (ره) نخستین معلم انقلاب است

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ تحولی عظیم نیست به جز اینکه سمت و سویی خدایی داشته و در مسیر قرآن و امام خمینی (ره) باشد، گفت: امام نخستین معلم انقلاب است.

امام خمینی (ره) نخستین معلم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حمید رضا حاجی بابایی همزمان با آغاز هفته معلم در تجدید میثاق مسئولان وزارت آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با بیان اینکه هیچ تحولی عظیم نیست به جز اینکه سمت و سویی خدایی داشته و در مسیر قرآن و امام (ره) باشد، اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگرفته از دین مبین اسلام و اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) است و ایشان نخستین معلم انقلاب است.

وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با اهداف سند تحول بنیادین این وزارتخانه عنوان کرد: هدف نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت دانش آموزانی با ایمان و در مسیر الهی است به طوری که دانش آموز همه چیز را از آن خدا بداند.

وی با اشاره به اهمیت سرافرازی معلم گفت: مدرسه، تعلیم و تربیت چیزی جز سرافرازی معلم نیست و به همین خاطر هر قدر معلم سرفرازتر باشد به همان میزان مدرسه و دانش‌آموزان سرفراز هستند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: نحوه نگاه به معلم از جمله برنامه‌های ارتقا شان معلم در وزارت آموزش و پرورش است و باید نحوه نگاه به معلم و جایگاه وی را تغییر داد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه معلم باید هر آنچه دارد برای تربیت دانش آموز هزینه کند، بیان داشت: این مهم و باور را باید عملی ساخت که معلم نقش اساسی در رشد و توسعه کشور دارد و وظیفه معلم در این راه از همه سنگین‌تر و خطیرتر است.

وی با اشاره به تجدید میثاق امروز فرهنگیان با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: تجدید بیعت امروز ما تجدید بیعت با معلمی است که کارش تربیت بود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: امروز پس از 33 سال به خود می‌بالیم که با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کار تربیت را ادامه می‌دهیم.

این گزارش حاکی است، همزمان با روز معلم و آغاز هفته گرامیداشت معلم، حمید‌رضا حاج بابایی به همراه مسئولان، معاونان، کارکنان، و فرهنگیان آموزش و پرورش استان تهران با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول