اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز افتتاح کتابخانه مسجد امام صادق(ع) مشهد

کتابخانه‌ امام صادق(ع) کتابخانه دانشگاهی مشهد است

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: حدود 90 درصد از کتب موجود در کتابخانه امام صادق(ع) مرتبط با نیاز دانشجویان است و به کتابخانه‌ دانشگاهی در مشهد مشهور است.

کتابخانه‌ امام صادق(ع) کتابخانه دانشگاهی مشهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، صفر صالحی با اشاره به اینکه کتابخانه مسجد امام صادق(ع) یکی از مجموعه‌ کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی است، اظهار داشت: در سال 1370 با توجه به نیاز منطقه و درخواست هیئت ‌امنای مسجد امام صادق(ع) و مساعدت‌های آستان قدس رضوی در طبقه فوقانی مسجد امام صادق(ع) این کتابخانه افتتاح شد.

وی ادامه داد: این کتابخانه با 350 مترمربع مساحت، دارای یک سالن مطالعه با گنجایش 100 نفر آماده ارائه خدمات به بانوان در شیفت صبح و آقایان در شیفت عصر بوده و علاوه بر این تالار دارای انبار کتاب با گنجایش حدود 15 هزار جلد کتاب است.

مسئول کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در ارتباط با ویژگی‌های برجسته کتابخانه امام صادق(ع) گفت: این کتابخانه هم‌اکنون دارای 40 هزار جلد کتاب است که هزار و 300 جلد آن کتب مرجع بوده و نیز ماهانه به طور میانگین 110 جلد کتاب جدید به منابع کتابخانه افزوده می‌شود و 704 حلقه لوح فشرده‌‌‌ نرم‌افزاری نیز در این کتابخانه وجود دارد، هم‌چنین سالن مطبوعات کتابخانه دارای 20 عنوان مجله و روزنامه در موضوعات متنوع است که به صورت منظم دریافت و در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد.

صالحی خاطرنشان کرد: بخش مرجع این کتابخانه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و دارای انواع منابع مرجع از قبیل دایرةالمعارف‌ها، کتاب‌شناسی‌ها، فرهنگ‌های عمومی و تخصصی، سالنامه‌ها و ... است که منابع فوق به منظور ارائه خدمات مستمر به امانت داده نمی‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از آنها از تالار کتب مرجع بهره‌مند شوند.

وی افزود: در بخش امانت و گردش کتاب این کتابخانه، امور امانت کتاب، استرداد و تمدید از طریق دو دستگاه رایانه مجهز به نرم‌افزار کاوش انجام می‌گیرد که در ابتدای سالن مستقر شده و در هر نوبت دو نسخه‌ از کتاب‌های موجود به امانت داده می‌شود.

مسئول کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اظهار داشت: معاونت کتابخانه‌های وابسته‌ی آستان قدس رضوی ضمن برخورداری از تمام امکانات کتابخانه‌ مرکزی، به منظور آسان‌ کردن و سرعت ‌دادن به کار مراجعان و صرفه‌جویی در وقت آنان، توسعه‌‌ فضاهای مطالعاتی و پژوهشی را در مناطق مختلف مشهد، در دستور کار خود قرار داده است.

وی‌ افزود: آستان قدس رضوی علاوه ‌بر کتابخانه مرکزی در سطح شهر مشهد مقدس دارای 15 کتابخانه است که در مجموع حدود 500 هزار کتاب داشته و به 160 هزار نفر عضو در مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول