اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌شمالی:

21 هزار نفر از مخاطبان کتابخانه‌ها دانش‌آموزند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: 21 هزار و 270 نفر از مخاطبان کتابخانه‌های عمومی استان از دانش‌آموزان و پیش‌دبستانی هستند.

21 هزار نفر از مخاطبان کتابخانه‌ها دانش‌آموزند

علی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بر همین اساس 9 هزار و 863 نفر از این دانش‌آموزان در مقاطع متوسطه و پیش‌دانشگاهی، سه هزار و 672 نفر در مقطع راهنمایی، هفت هزار و 90 نفر در مقطع ابتدایی و 645 نفر از اعضای کتابخانه‌ها پیش‌دبستانی هستند.

وی شمار اعضای کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی را 32 هزار و 827 نفر عنوان کرد و گفت:‌ از این تعداد همچنین یک هزار و 848 نفر دارای تحصیلات کاردانی، پنج هزار و هفت نفر در مقطع کارشناسی، 508 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 40 نفر نیز تحصیلات دکترا دارند.

رحیمی همچنین چهار هزار و 154 نفر از اعضای کتابخانه‌های استان را مربوط به کتابخانه‌های مشارکتی عنوان کرد و افزود: این اعضا دارای تحصیلات مختلفی بوده که در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

وی در بخش دیگری با اشاره به راه‌اندازی نخستین کتابخانه شبانه روزی خراسان‌شمالی با عنوان 724 اظهار داشت: بر اساس تعاریف، این نوع کتابخانه به اماکن کتابخانه‌ای اطلاق شده که طی هفت روز هفته به صورت 24 ساعته فعالیت دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی تصریح کرد: نخستین کتابخانه شبانه‌روزی استان نیز با این شیوه فعالیت خود را آغاز کرده و به اعضا خدمات‌دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه برای تسهیل در استفاده اعضای کتابخانه‌ها از نخستین کتابخانه شبانه‌روزی استان، ‌امکاناتی در قالب بوفه مثل آب جوش، مواد خوراکی پیش‌بینی شده است،‌ گفت: امنیت لازم برای اداره این کتابخانه نیز تأمین و فراهم شده است.

رحیمی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌ها همچنین مبلمان در سالن‌های مطالعه نیز به‌زودی تأمین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند از خدمات این کتابخانه‌ها استفاده کنند، افزود: طبق دستورالعمل‌ها استراحت افراد در سالن‌های مطالعه در شیفت‌های شبانه ممنوع بوده و صرفاً باید برای مطالعه استفاده شود.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، خواهران برای استفاده از کتابخانه شبانه‌روزی طی ساعت 21 تا 24 برای خروج از کتابخانه تنها به همراه محارم خود می‌توانند از کتابخانه خارج شوند.

وی افزود: طی ساعت 24 تا ساعت شش صبح تمام اعضا اجازه خروج از کتابخانه را نخواهند داشت و اعضا باید در این زمینه مطلع باشند.

رحیمی با اشاره به اینکه اعضای کتابخانه‌ها با سن کمتر از 17 سال تنها تا ساعت 24 می‌توانند از خدمات کتابخانه استفاده کنند، گفت: برای راه‌اندازی کتابخانه شبانه‌روزی هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط تأمین امنیت انجام شده است.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی مورد نیاز نیز برای نخستین کتابخانه شبانه‌روزی استان پیش‌بینی شده و افراد در شیفت‌های مختلف فعالیت داشته و تأمین نگهبان نیز در این راستا تدبیر شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: مخزن کتابخانه‌ها در شیفت‌های شبانه بسته خواهد بود و مراجعان اجازه ورود به مخزن را نخواهند داشت و منابع توسط کتابدار در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به کتابخانه‌های هدف در کتابخانه‌های شبانه‌روزی اظهار داشت: این کتابخانه دارای سالن مطالعه مجزای خواهران و برادران با تعداد کافی میز و صندلی بوده و منابع غنی برای پاسخگویی به مراجعان در مراکز جمعیتی را دارند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول