اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

فعالیت 5 کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: پنج کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی با زیر بنای یک‌هزار و 450 مترمربع در شهرستان درمیان فعالیت دارند.

فعالیت 5 کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان اظهار داشت: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال 89 تعداد 500 نفر بود که این تعداد در سال گذشته به یک‌هزار و 410 نفر رسید.

وی با بیان اینکه این کتابخانه‌ها در مجموع دارای 17 هزار جلد کتاب با 14 هزار عنوان هستند، تصریح کرد: درسال گذشته دو کتابخانه در شهرهای طبس مسینا و گزیک تأسیس شد.

فرماندار درمیان از هزینه‌کرد 200 میلیون ریال برای تجهیز کتابخانه‌های شهرستان در سال گذشته خبر داد و افزود: عملیات اجرایی احداث کتابخانه روستایی بورنگ در زمینی به مساحت 700 مترمربع و زیربنای 120 مترمربع در سال گذشته آغاز شد.

براتی با بیان اینکه برای احداث ساختمان این کتابخانه تاکنون اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال هزینه شده است، گفت: این پروژه پیشرفت فیزیکی 35 درصدی داشته که برای تکمیل آن مبلغ 300 میلیون ریال مور نیاز است.

وی با بیان اینکه زیربنای توسعه پایدار در هر جامعه‌ای تقویت فرهنگ است و تمامی دستگاه‌های متولی باید در راستای ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه تلاش کنند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی  یکی از اولویت‌های کشور به ویژه در شهرستان مرزی درمیان است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول