قربان قربانی خداشهری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به اجرای طرح تحول سند بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: این نظام آموزشی از اول مهر سال جاری اجرایی میشود و با اجرای نظام 3.3.6 آموزش و پرورش فومن نیز در بخش فضای آموزشی و نیروی انسانی با کمبود مواجه میشود.
وی، نبود معلم مورد نیاز و کافی نبودن کلاس درس و مدرسه از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش فومن پس از اجرای نظام آموزشی مذکور عنوان کرد.
این مسئول ادامه داد: تمام فعالیت ما بر این است که با کمک اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان، مدرسههایی را که به لحاظ متراژ زمین و فضا در شرایط مساعدی هستند از آنها برای گسترش مدرسه و افزایش کلاسهای درس استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش فومن پس از اجرای سند بنیادین با کمبود 9 مدرسه مواجه است، افزود: برای برطرف کردن کمبود 9 مدرسه، طرح بازسازی و توسعه را به اجرا میگذاریم که از این طریق کمبود فضای آموزشی برطرف شود.
قربانیخداشهری، کمبود معلم در مقطع ابتدایی را از مشکلات دیگر عنوان کرد و یادآور شد: پس از اجرای نظام آموزشی مذکور در مقطع ابتدایی با کمبود معلم و در مقطع راهنمایی مازاد نیرو خواهیم داشت که برای برطرف کردن کمبود نیرو از نیروهای مازادی که داوطلب تدریس در مقطع 6 ابتدایی هستند استفاده میکنیم و نیروهای کار معین نیز در حال آموزش هستند که بتوانند پایه پنجم و ششم را تدریس کنند.
وی، با تصریح بر اینکه آموزش و پرورش پس از خانواده مسئولیت تربیت فرزندان و آینده سازان جامعه را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: خانواده نخستین رکن اجتماعی است که تربیت کودک و نوآموزان در آن صورت میگیرد و پس از این نهاد، مسئول تربیت آینده سازان جامعه آموزش و پرورش است و همین رسالت آن را کاملا مشخص میکند.
رئیس اداره آموزش و پرورش فومن اذعان کرد: با هماهنگی بین آموزش و پرورش که یک نهاد رسمی تعلیم و تربیت در جامعه است، نتیجه تعلیم و تربیت بهتر و موثرتر از گذشته میشود.
انتهای پیام/ خ20/پ3003