اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش فومن:

امسال طرح نظام آموزشی اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش فومن گفت: طرح نظام آموزشی 3.3.6 از ابتدای مهر امسال اجرایی می‌شود و کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی از مشکلات این طرح در فومن است.

امسال طرح نظام آموزشی اجرایی می‌شود

قربان قربانی خداشهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به  اجرای طرح تحول سند بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: این نظام آموزشی از اول مهر سال جاری اجرایی می‌شود و با اجرای نظام 3.3.6 آموزش و پرورش فومن نیز در بخش فضای آموزشی و نیروی انسانی با کمبود مواجه می‌شود.

وی، نبود معلم مورد نیاز و کافی نبودن کلاس درس و مدرسه از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش فومن پس از اجرای نظام آموزشی مذکور عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: تمام فعالیت ما بر این است که با کمک اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان، مدرسه‌هایی را که به لحاظ متراژ زمین و فضا در شرایط مساعدی هستند از آنها برای گسترش مدرسه و افزایش کلاس‌های درس استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش فومن پس از اجرای سند بنیادین با کمبود 9 مدرسه مواجه است، افزود: برای برطرف کردن کمبود 9 مدرسه، طرح بازسازی و توسعه را به اجرا می‌گذاریم که از این طریق کمبود فضای آموزشی برطرف شود.

قربانی‌خداشهری، کمبود معلم در مقطع ابتدایی را از مشکلات دیگر عنوان کرد و یادآور شد: پس از اجرای نظام آموزشی مذکور در مقطع ابتدایی با کمبود معلم و در مقطع راهنمایی مازاد نیرو خواهیم داشت که برای برطرف کردن کمبود نیرو از نیروهای مازادی که داوطلب تدریس در مقطع 6 ابتدایی هستند استفاده می‌کنیم و نیروهای کار معین نیز در حال آموزش هستند که بتوانند پایه پنجم و ششم را تدریس کنند.  

وی، با تصریح بر اینکه آموزش و پرورش پس از خانواده مسئولیت تربیت فرزندان و آینده سازان جامعه را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: خانواده نخستین رکن اجتماعی است که تربیت کودک و نوآموزان در آن صورت می‌گیرد و پس از این نهاد، مسئول تربیت آینده سازان جامعه آموزش و پرورش است و همین رسالت آن را کاملا مشخص می‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش فومن اذعان کرد: با هماهنگی بین آموزش و پرورش که یک نهاد رسمی تعلیم و تربیت در جامعه است، نتیجه تعلیم و تربیت بهتر و موثرتر از گذشته می‌شود.

انتهای پیام/ خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول