اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش و پرورش فارس:

نظام آموزشی در کشور باید تغییر کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آموزش و پرورش فارس گفت: نظام آموزشی در کشور باید تغییر کند و آموزش متکی بر معلومات باید به آموزش پژوهش‌محور تبدیل شود.

نظام آموزشی در کشور باید تغییر کند

محمدحسین روزیطلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با تغییر نظام آموزشی و تدریس بر اساس پژوهش‌محوری روش امتحانات نیز در نظام آموزشی تغییر کرده و باعث نهادینه‌شدن علم در وجود دانش‌آموز می‌شود.

وی تغییر نظام آموزشی از متکی به معلومات به پژوهش‌محوری و ریشه‌کنی بی‌سوادی را از مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: با تغییر نظام آموزشی تحول بنیادی در آموزش و پرورش به وجود می‌آید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی نیز از جمله وظایف آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: ریشه‌کنی بی‌سوادی از جمله وظایفی است که رهبر انقلاب بر دوش نظام آموزش و پرورش نهادند و باید برای رفع این معضل تلاش کرد.

وی تصریح کرد: در هر کجای فارس که مدرسه وجود دارد باید با جذب کودکان و نوجوانان به مکان آموزشی با بی‌سوادی در این استان مقابله کرد.

روزیطلب اضافه کرد: ریشه‌کنی بی‌سوادی وظیفه تمام مدیران و همکاران در آموزش و پرورش است و همگی باید در این زمینه تلاش کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش فارس از آمادگی این سازمان و مدارس زیرپوشش خود برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس نهم خبر داد و گفت: در تمام فعالیت‌های عمومی و اجتماعی مانند انتخابات آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و مانند مرحله نخست، این بار نیز آموزش و پرورش فارس با در اختیار گذاشتن مدارس آماده برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول