اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری قزوین مطرح کرد

کم‌توجهی به آموزش‌های معرفتی در نظام اداری و آموزشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری قزوین گفت: در نظام اداری و آموزشی در مورد آموزش‌های معرفتی کم‌توجهی و غفلت شده است.

کم‌توجهی به آموزش‌های معرفتی در نظام اداری و آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حسن کاشی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: نظام آموزشی کارمندان با سایر نظام‌های منابع انسانی و اداری باید ارتباط تنگاتنگ داشته باشد چراکه مهم‌ترین رمز توفیق سازمان‌های خدمات رسان داشتن نیروی کارآمد، خبره و با انگیزه است.

وی جذب کارمندان در هر مرحله را به طی کردن دوره‌های آموزشی مرتبط دانست و افزود: این مسئله در نظام جذب استخدام گنجانده شده است.

این مسئول ادامه داد: هرگونه ارتقای شغلی کارمندان مشروط به طی دوره‌های آموزشی مربوط است که در نظام ارتقای شغلی و انتصابات مطرح شده است.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری قزوین ادامه داد: در نظام جبران خدمات (حقوق و مزایا) تأثیر آموزش در افزایش حق شاغل و ارتقای رتبه لحاظ شده که در نظام ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها که از شاخص‌های عمومی است، نظام ارزیابی کارمندان بیان شده است.

کاشی ارتباط آموزش با افزایش حق شاغل و ارتباط آموزش با ارتقای رتبه کارمندان و ارتقای تحصیلی کارمندان را از ساز و کارهای انگیزشی برای کارمندان در نظام آموزش برشمرد و تصریح کرد: رمز توفیق یا عدم توفیق در برنامه‌های سازمان‌ها داشتن نیروی انسانی ماهر، کارآمد، با انگیزه و توانمند در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان‌ها با هدف معین و برنامه مدون است.

وی دانایی و توانایی، انگیزه و تمایل و تمهید بستر و شرایط را از شرایط لازم سازمان‌ها برای برخورداری از نیروی انسانی کارآمد عنوان کرد و گفت: ارتقای سطح دانش، بینش و مهارت منابع انسانی، هدایت و راهبری دستگاه‌های اجرایی برای توانمندسازی منابع انسانی، برون‌سپاری فعالیت‌های آموزشی و کاهش تصدی‌گری بر اساس قوانین و سیاست‌های ابلاغی دولت و ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان از مأموریت‌های اداره‌کل آموزش و پژوهش استانداری قزوین است.

این مسئول، تمرکززدایی در برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای دوره‌ها برای کارمندان در شهرستان‌ها، اجرای دوره‌های آموزشی به روش غیر حضوری در سطح استان از طریق مراکز استان، اولویت برگزاری دوره‌های آموزشی جدید و ملی، اولویت دادن به برگزاری دوره‌های بهبود مدیریت، اولویت برگزاری دوره‌های آموزشی در ساعات اداری و توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی معرفتی را از سیاست‌های سال جاری اداره‌کل آموزش و پژوهش استانداری قزوین ذکر کرد و افزود: بدنه نظام به برگزاری دوره‌های آموزشی معرفتی نیازمند است چراکه اگر نگاه متعالی به خدمت در نگرش کارمندان تقویت شود بسیاری از مشکلات و کم و کاستی‌ها در ادارات و سازمان‌ها رفع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری قزوین ادامه داد: نمی‌گوییم که آموزش‌های معرفتی در نظام اداری ضعیف است ولی کم است و کفایت نمی‌کند و باید به این مقوله در نظام اداری و آموزشی بیشتر توجه شود.

کاشی خاطر نشان کرد: ایفای مؤثر در نقش مدیریتی و توجه خاص به امر آموزش، هماهنگی دقیق‌تر با واحدهای استانی برای آموزش کارمندان شهرستان‌ها در راستای گسترش عدالت آموزش، تمهید مناسب برای شرکت کارمندان در دوره‌های آموزشی در شهرستان‌ها، عنایت ویژه به سامانه آموزش مدیران و شرکت فعال در دوره‌های مرتبط، تمهید مناسب برای حضور کارمندان در دورهای آموزشی در ساعات اداری و پیش‌بینی و اعمال تشویق مناسب برای حضور فعال مؤثر کارمندان در دوره‌های آموزشی از جمله انتظاراتی است که از مسئولان ادارات مختلف شهرستان داریم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول