اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

محققان بر افکار شهید مطهری کار فرهنگی کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: محققان و علما باید در زمینه افکار شهید مطهری کار فرهنگی کنند.

محققان بر افکار شهید مطهری کار فرهنگی کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، یوسف شاکری در دیدار با مدیر‌کل و جمعی از کارکنان آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در راستای انتقال اندیشه‌های شهید مطهری به نسل سوم، علاقمندان به کارهای علمی باید نظرات و تفکرات شهید مطهرى را در ابواب مختلف استخراج کنند.

وی با بیان اینکه معلمان افسران جنگ نرم در مقابله با تهاجم فرهنگی هستند، افزود: عناصر فرهنگى جامعه چه وابستگان به دانشگاه‌ها، چه وابستگان به حوزه‌هاى علمیه و چه دیگران باید بدانند که امروز دشمن بیشترین همت خود را روى تهاجم فرهنگى گذاشته است.

این مسئول ادامه داد: پیونددادن معنویت در دروس، وظیفه معلمان به دانش‌آموزان است که می‌طلبد معلمان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، دانش‌آموزان را با علوم اسلامی عجین کنند.

وی زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت را یک وظیفه عمومی برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا هر روز با اقتدار و عظمت به حیات پربرکت خود ادامه می‌دهد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نقش معلمان را در تعلیم و تربیت و ایجاد پیش‌زمینه‌های فرهنگی و معنوی در بین دانش‌آموزان بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد.

وی افزود: امروز دشمن تمام امکانات و تلاش خود را معطوف کرده تا اعتقادات دینی و باورهای مذهبی جوانان ما را سست کند و همه ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.

به گفته شاکری ایده‌های شهید مطهری و تألیفات آن بزرگوار چراغ راه معلمان بوده و باید معلمان با تأسی از افکار این عالم فرزانه در تبیین ارزش‌های دینی تلاش مضاعف کنند.

وی خاطرنشان کرد: ترویج اندیشه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری باید در اولویت کاری آموزش و پرورش باشد تا با تربیت نسل جدید و آشناکردن آنها با مسائل معنوی و دینی همچنین عمل به احکام اسلامی دین خود به اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب ایفا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی هم در این دیدار با تشریح جایگاه معلم در جامعه دیدار با مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و  وزیر آموزش و پرورش، برنامه تجلیل از معلمان برتر استانی، دیدار مردمی مسئولان آموزش و پرورش استان با مردم و سخنرانی در نمازهای جمعه شهرستان‌ها، همسران شهدای معلم، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای هنر جویان و هنرآموزان استانی، فراخوان مقاله‌نویسی با عنوان نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را از جمله برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.

ولی سمرقندی در ادامه افزود: در هفته معلم 13 معلم نمونه کشوری، 111 معلم نمونه استانی و 775 معلم نمونه منطقه‌ای از آذربایجان‌غربی معرفی می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول