اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالوس خبر داد

آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد

خبرگزاری فارس: فرماندار چالوس گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و پروژه‌های اساسی این خطه، پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد است که به زودی پیمانکار آن انتخاب و عملیات آن اجرایی می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن‌آباد، سید قدیر رضایی عصر امروز در همایش بزرگ شوراهای شهرستان چالوس که به میزبانی مرزن آباد برگزار شده بود، از خدمات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان تقدیر کرد و با اشاره به اصل 100 قانون اساسی مبنی بر فعالیت شوراها افزود: فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات دولتی نیز در حدود اختیارات شورا ملزم به عمل کردن به تصمیمات شورا در راستای قانون هستند.

وی با اشاره به همایش ملی تشیع و تبرستان که آبان ماه در مرزن آباد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود در مرزن‌آباد نشان می‌دهد که این شهر می‌تواند میزبان همایش‌های بزرگ باشد و ما نیز در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

رضایی با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات تملک و دارایی به شهرداری‌ها، مرزن‌آباد رتبه اول را داشته است، اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و پروژه‌های اساسی این خطه، پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد است که به زودی پیمانکار آن انتخاب و عملیات آن اجرایی می‌شود.

رئیس شورای بخش مرکزی چالوس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هنوز نه شوراها و نه مسئولان هیچکدام نتوانستند از جایگاه و نقش ارزنده این نهاد استفاده کنند خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان اجرایی به دغدغه‌های شوراها شد.

نورعلی رادمهر در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از عدم ترتیب اثردادن به خواسته به حق مردم و شوراهای بخش مرکزی چالوس درباره تعطیل‌شدن کارخانه شن و ماسه کلاردشت که باعث گل آلود شدن رودخانه سردآبرود و وارد کردن خسارت به کشاورزی مناطق پایین دست در بخش مرکزی چالوس می‌شود، اذعان داشت: بارها این خواسته مورد پیگیری قرار گرفته است و درخواست‌های متعدد کتبی و شفاهی به مسئولان شهرستانی و استانی ارائه شد اما همچنان این کارخانه مشغول به فعالیت بوده که منجر به خسارات بی‌شمار و جبران‌نشدنی در بخش مرکزی چالوس شده است.

وی از مسئولان اجرایی و اطلاعاتی خواست تا با خاطیان این مسئله که بارها پلمپ محیط زیست را نیز شکسته‌اند برخورد جدی و اساسی صورت گیرد.

رادمهر همچنین بخشودگی عوارض توسط شوراها را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: شوراها و دهیاران حق ندارند بدون ارسال مصوبه به شورای بخش هیچگونه بخشودگی در عوارض داشته باشند و این روند باید بعد از دریافت عوارض و با ارائه صورت‌جلسه شوراها و دهیاران به شورای بخش در بخشداری مورد تصویب قرار گیرد.

رئیس شورای بخش مرکزی چالوس نظارت شوراها بر اجرای پروژه‌های روستاها را ضروری عنوان کرد و بیان داشت: وقتی اعتباری برای پروژه دریافت می‌شود باید به بهترین کیفیت آن را اجرایی کرد و در این بین شوراها باید نقش نظارتی خود بر کار پیمانکاران را ایفا کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول