اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار اسکو خبر داد:

انجام زیرساخت‌های لازم برای ثبت جهانی روستایی تاریخی کندوان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اسکو در بازدید از روستای تاریخی کندوان از انجام زیر ساخت‌های لازم برای ثبت جهانی کندوان خبر داد.

انجام زیرساخت‌های لازم برای ثبت جهانی روستایی تاریخی کندوان
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اسکو، صفر آثری در بازدید از روستایی کندوان، آن را نمونه زیبای یک طبیعت بکر و دست نخورده در این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: محیط این روستا به علت داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و همچنین آب معدنی گوارا پذیرای خیل عظیم مشتاقان طبیعت و گردشگران داخلی و خارجی بوده و در این راستا توجه به ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در دستور کار مسئولان شهرستان قرار گرفته است.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به صنایع تولیدی شهرستان اسکو این منطقه را مستعد فعالیت در زمینه تولیدات صنایع دستی و بومی برشمرد و افزود: تا به حال بیش از 42 اثر و ابنیه تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تلاش برای ثبت 15 اثر و ابنیه تاریخی دیگر در فهرست آثار ملی در حال پیگیری است.
وی همچنین به انجام زیرساخت‌های لازم برای ثبت جهانی کندوان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت روستای کندوان به‌عنوان قطب گردشگری در کشور، نیاز به انجام زیرساخت‌های لازم برای معرفی و شناساندن آن ضروری بوده و در این راستا ساماندهی این روستا و رعایت استاندارهای جهانی در محیط این روستا در حال انجام است.
آثری ویژگی مهم شهرستان اسکو را در بعد فرهنگی و گردشگری آن دانست و گفت: با عنایت به واقع شدن روستای سرسبز و گردشگری گنبرف و همچنین روستای تاریخی کندوان در بخش مرکزی و جزیره اسلامی در بخش ایلخچی این شهرستان جزو مناطق نمونه گردشگری در استان و کشور به حساب آمده و ضروری است تا با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح این ظرفیت بتوانیم در توسعه و رشد منطقه استفاده کنیم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول