اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

معلمان در تقویت بنیه فکری و معنوی جامعه اثرگذار هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان در تقویت بنیه فکری و معنوی جامعه اثرگذار هستند.

معلمان در تقویت بنیه فکری و معنوی جامعه اثرگذار هستند

سیدمحمدکاظم حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با گرامیداشت مقام معلم، از شخصیت علمی و معنوی استاد شهید مطهری سخن راند و اظهار داشت: شهید مطهری در ارتقای تربیت دینی جامعه نقش بسزایی داشتند به طوری که با آثار و بیانات خود همواره از دین مبین اسلام در مقابل انواع شبهه‌افکنی‌ها دفاع می‌کردند.

وی نقش شهید مطهری را در تقویت بنیه فکری جامعه انکارناپذیر خواند و ادامه داد: معلمان در جامعه ما نقشی بسیار مهم را در حیات معنوی و فکری افراد جامعه ایفا می‌کنند و از این نظر دارای نقش شایان توجهی در ارتقای سطح فکری و معنوی جامعه هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: روز معلم باید به خاستگاه واقعی جایگاه علم و متولیان تعلیم و تربیت مبدل شود تا از این طریق تحقق مطالبات جامعه ملت بزرگ ایران بالاخص در حوزه فرهنگی را شاهد و ناظر باشیم.

وی تأکید کرد: امروز سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، عالی‌ترین نقطه تحقق این جایگاه آرمانی است که در راستای دستیابی به اهداف آن باید یک همگرایی در سطوح مختلف نظام شکل عملی پیدا کند.

حجازی افزود: به طور قطع از این طریق نقش اساسی و بی‌بدیل این ملت در ترسیم واقعی فرهنگ ناب محمدی در میان دیگر ملت‌ها و به ویژه امت اسلامی نمود و جلوه لازم را خواهد داشت.

وی معلمان را مهمترین و اساسی‌ترین سربازان خط مقدم این حرکت بزرگ خواند و اظهار داشت: تا زمانی که نتوانیم حقوق معنوی و مادی این اقشار از جامعه را در دستور کار مسئولان نظام قرار دهیم این حرکت بزرگ دست‌نیافتنی خواهد بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تحقق این مهم، باید فارغ از شعار و حرکت‌های مقطعی و سطحی، برنامه‌های راهبردی این سند تدوین و ابلاغ شده و دستگاه‌های نظارتی نیز به صورت دقیق و موشکافانه نظارت خود را در میزان توفیق دستگاه‌های اجرایی به حوزه‌های مرتبط منعکس کنند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول