اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

12 اردیبهشت روز پاسداشت طلیعه‌داران عرصه علم است

خبرگزاری فارس: استاندار قم با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، فرا رسیدن روز معلم را به همه اساتید، مربیان، آموزگاران و فرهنگیان تبریک گفت.

12 اردیبهشت روز پاسداشت طلیعه‌داران عرصه علم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در پیام استاندار قم به مناسبت فرا رسیدن روز معلم آمده است: تعلیم و تعلم از شئون الهی و سنت حسنه آفرینش است که اوج خلاقیت عشق و هنر آفرینش را متجلی می‌سازد. موهبتی که خداوند متعال آن را به انبیاء و اولیای پاک خویش ارزانی کرد تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و معلمان همان ادامه‌دهندگان نقش انبیاء هستند که با عشق، تواضع و فروتنی، در تربیت انسان‌ها و نسل آینده از وجود خود مایه می‌گذارند و به عنوان مشعل‌داران چراغ خردمندی، آگاهی، هدایت و تزکیه جامعه همواره قابل تکریم و ستایش هستند.

در این پیام اضافه شده است: نامگذاری سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری اندیشمند و متفکر برجسته جهان اسلام و از معماران بنای فکری نظام اسلامی به‌نام «روز معلم» فرصت مناسبی برای تجلیل و بزرگداشت از خدمات تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: روز معلم یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته‌ای است که در عرصه تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته‌اند. روز بزرگداشت عشق و ایثار و تجلیل از کسانی است که علم را جرعه جرعه در جان‌ها جاری می‌کنند و با تربیت سربازانی با اخلاص و متعهد در سنگر علم و دانش، آینده جامعه را می‌سازند و فردایی باشکوه را نوید می‌دهند.

در این پیام خاطر نشان شده است: روز معلم روز پاسداشت طلیعه‌داران عرصه قلم و اندیشه‌ای است که با فرهنگ‌سازی و آموزش بستر شکوفایی علمی و بالندگی اخلاقی جامعه را فراهم می‌سازند.

در این پیام تصریح شده است: ضمن ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های دلسوزانه تمام تلاشگران عرصه مقدس علم و دانش و با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف و معلم نامی انقلاب اسلامی، علامه شهید مرتضی مطهری فرا رسیدن روز معلم را به همه اساتید، مربیان، آموزگاران و فرهنگیان فهیم و زحمتکش و مردم متدین و فرهنگ‌دوست استان مقدس قم تبریک گفته و دوام توفیقات و سلامتی و سربلندی همه این عزیزان را در ایفای رسالت خطیر تعلیم و تربیت از درگاه ایزد متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول