اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

خرج کردن نابه‌جای تسهیلات به دور از عقل است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: خرج کردن نابه‌جای تسهیلات و پول از عقل به دور است و مدیران باید تدبیر و اولویت خرج کردن تسهیلات را در نظر بگیرند.

خرج کردن نابه‌جای تسهیلات به دور از عقل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد شب گذشته در مراسم گرامیداشت روز کارگر که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری هر سال به نامی از سال 73 توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: سال همت مضاعف و کار مضاعف، سال اصلاح الگوی مصرف، سال جهاد اقتصادی و سال تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی همه در یک راستا پیام‌هایی را در حمایت از اقتصاد و حساسیت‌های لازم و مورد نیاز را از سوی رهبری مطرح می‌کند.

وی با صراحت افزود: آنچه مشخص است با بازنگری به شعارهای سال درمی‌یابیم که در سال الگوی مصرف الگوی غربی در کشور رایج و در سال همت مضاعف همت چندانی صورت نگرفت و نیز در سالی که جهاد اقتصادی بود با وجود اقدامات مثبت اما  قدم کاملی برداشته نشد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اگر گام‌های قبلی به درستی در این چند سال برداشته و یا تسهیلات ویژه‌ای به تولید کنندگان داده می‌شد، این همه تعطیلی کارگاه‌های تولیدی را در کشور نداشتیم.

وی ادامه داد: اکنون از برخی تولیدکنندگان شنیده می‌شود که کم‌تر از ظرفیت موجود کار می‌شود و این مسئله بیانگر این است که هنوز مشکلات قبلی حل نشده است چنانکه اگر با تمام ظرفیت تولید کنند، مشکل پیدا کرده و باید تعدیل نیرو صورت پذیرد.

طباطبایی‌نژاد با طرح این پرسش که آیا در سال 90، تمام مراکز تولیدی در اصفهان با ظرفیت کامل کار کردند، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته این  امر محقق نشده و باید به دنبال رفع نقص‌ها گشت.

وی یکی از نواقص را خرج کردن نابه‌جای تسهیلات دانست و بیان داشت: برای رفع نواقص باید به عقب و گذشته کار برگشت و دید نقصان از کجا بوده و آن را برطرف کرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه برخی مواقع تسهیلات در مواردی که اولویت نداشته خرج شده است، اضافه کرد: باید اولویت را در اختصاص تسهیلات در نظر گرفت.

وی با تأکید به اینکه وضع مالی ایران در هیچ زمانی از تاریخ بهتر از وضعیت حاضر نبوده است، گفت: مدیریت و نحوه درآمدزایی در عقل خوب خرج کردن است که اگر خوب خرج نشد نشانه مشکلات حل نشده قبلی است.

طباطبایی‌نژاد به تخصیص تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: استفاده نابه‌جای بودجه خلاف قانون است.

وی به تورم موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: مدیران تسهیلات بانکی را در مواردی که اولویت ندارد خرج نکنند و اولویت‌ها را در تسهیل زندگی مردم و چرخه تولید در نظر بگیرند.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: دولت باید تسهیلات و دستورالعملی صادر کند که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اجناس خارجی برای ادارات خریداری نشود.

وی تصریح کرد: وقتی به مردم توصیه می‌شود که جنس داخلی را خریداری کنند، به یقین خود دولت نیز باید کالای خارجی خریداری نکند، چرا که این حمایت از تولید داخلی را باید از بالا آغاز کرد و در این زمینه نگاه مردم به مسئولان بالادستی است.

طباطبایی‌نژاد افزایش کیفیت محصولات را در کنار حمایت از تولید دانست و افزود: نمی‌شود به مردم گفت از تولید داخلی استفاده کنید در حالی که کیفیت آن پایین و قیمت آن بالا است.

وی با تأکید به اینکه در اسلام نحوه خرج کردن آمده است، اضافه کرد: پول خرج کردن عقل می‌خواهد و در این راستا مدیران باید تدبیر داشته باشند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول