اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

ارزش محصولات مشمول زکات زنجان 10 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال ارزش محصولات مشمول زکات در استان زنجان 10 میلیارد تومان است.

ارزش محصولات مشمول زکات زنجان 10 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رضا نهاوندی‌پور در جلسه ستاد احیای زکات استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر سه محصول گندم، جو و کشمش مشمول پرداخت زکات در استان زنجان هستند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود، امسال 100 هزار تن گندم آبی در استان زنجان کشت شود، اضافه کرد: سهم زکات در این نوع گندم یک بیستم است که با این حساب امسال 5 هزار تن گندم آبی شامل زکات در استان زنجان وجود خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین با بیان اینکه امسال 320 هزار تن گندم دیمی در استان زنجان تولید و برداشت می‌شود، اضافه کرد: سهم زکات در این نوع گندم یک دهم است، که با آمار گرفته شده امسال 32 هزار تن گندم دیمی شامل زکات در استان زنجان برداشت می‌شود.

وی در ادامه با پیش‌بینی تولید 34 هزار تن جو آبی در استان زنجان اضافه کرد: با احتساب سهم یک بیستم زکات، امسال یک هزار و 700 تن جو دیمی شامل زکات در استان وجود خواهد داشت.

نهاوندی‌پور همچنین با بیان اینکه امسال 26 هزار تن جو دیمی در استان زنجان تولید می‌شود، اضافه کرد: در این بخش نیز سهم زکات استان زنجان 2 هزار و 600 تن در منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار و 600 تن گندم از مزارع استان برداشت شد، اضافه کرد: سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه یادآور شد: 90 درصد کشاورزان استان زنجان زکات خود را پرداخت می‌کنند، ولی این زکات در اختیار دولت و یا کمیته امداد استان نیست.

وی تصریح کرد: تبلیغات و ترویج فرهنگ زکات از جمله مسائلی است که موجب بیشتر شدن مبلغ زکات پرداختی می‌شود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول