اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

بهار در زمینه جمع‌آوری زکات رتبه پنجم همدان را به دست آورد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان بهار گفت: سال گذشته شهرستان بهار در زمینه جمع‌آوری زکات رتبه پنجم استان را به دست آورد.

بهار در زمینه جمع‌آوری زکات رتبه پنجم همدان را به دست آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، عیسی شهبازی پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه ستاد احیا زکات در محل دفتر امام جمعه شهر بهار اظهار داشت: سال گذشته 493 میلیون تومان زکات در سطح شهرستان بهار جمع‌آوری شده که رتبه پنجم استان را به دست آورده‌ایم.

وی اضافه کرد: سال گذشته 15 روحانی در بحث زکات جلسات مستمر داشته و تمام روحانیان در مساجد اطلاع‌رسانی کرده‌اند و 33 دستگاه ساعت دیواری، 63 جلد سررسید زکات و 900 عدد جاکلیدی تبلیغات زکات و 225 مورد حدیث‌نویسی در دیوارها صورت گرفته است.

مدیر کمیته امام خمینی(ره) بهار اضافه کرد: معادل زکات جمع‌آوری شده از سوی دولت نیز پرداخت می‌شود و در همان روستا هزینه خواهد شد.

امام جمعه بهار نیز گفت: در مصرف زکات به اولویت‌ها توجه شود و نخستین اولویت نیازمندان است و هر کس زکات مال خود را پرداخت کند از بخل حفظ می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده زکات را کلید ازدیاد ثروت مشروع بیان کرد و گفت: زکات باعث توسعه عدالت اجتماعی و رونق اقتصادی جامعه می‌شود و به عنوان یکی از پایه‌های دین اسلام به شمار می‌آید که با پرداخت آن فقر در جامعه اسلامی ریشه‌کن می‌شود .

وی افزود: در بحث تبلیغات زکات باید اثر روانی بر روی زکات‌دهنده داشته باشیم و مخاطب اصلی، کشاورزان هستند که رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه نقش موثری دارند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول