اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهرم خبر داد

درآمد زکات تنگستان سه برابر افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهرم گفت: با تلاش ستاد احیای زکات شهرستان و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات، درآمد زکات تنگستان در سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته و به 850 میلیون ریال رسیده است.

درآمد زکات تنگستان سه برابر افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم حجت‌الاسلام عیسی راستگو صبح امروز در نشست شورای زکات شهرستان تنگستان با اشاره به نقش و جایگاه زکات در فرهنگ اسلامی اظهار داشت: زکات از واجبات دین مبین اسلام و از زیباترین نشانه‌های عبودیت و سپاسگزاری انسان از خالق خود است.

وی با بیان اینکه دنیا محل آزمایش الهی است خاطر نشان کرد: کسی که انفاق می‌کند ثروت دنیایی را برای آخرت ما جاودانه کرده و آن که مطاع دنیا را مایه بزرگی می‌داند و به جمع‌آوری مال دنیا می‌پردازد، ثروتش را بر باد داده است.

راستگو یادآور شد: زکات مانند درختی است که با هرس و قطع شاخ و برگ آن هر چند در ظاهر از میزان آن کاسته می‌شود، اما سبب پر ثمر شدن و افزایش محصول آن می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم باید با پرداخت زکات، فقر و محرومیت را از جامعه اسلامی دور کنند و زمینه تحقق عدالت اجتماعی را در جامعه فراهم کنند.

امام جمعه اهرم همچنین اعلام کرد: با تلاش ستاد احیا زکات شهرستان و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات، درآمد زکات شهرستان تنگستان در سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته و به 850 میلیون رسیده است.

معاون فرماندار تنگستان نیز در این نشست به بیان اهمیت زکات در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: زکات از بهترین راهکاری‌های اسلامی برای حمایت از محرومان و مبارزه با فاصله طبقاتى بوده و به‌عنوان یکى از منابع درآمد بیت‌المال است، و مورد تاکید دین مبین اسلام بوده است.

پرویز شعبانی افزود: هر جامعه‌ای داراى افراد بیمار، بى‌سرپرست، معلول، و ... است که باید مورد حمایت قرار گیرند و زکات می‌تواند بخش‌هایی از نیازهای این اقشار ضعیف جامعه را برطرف کند.

وی از تلاش‌های ستاد احیا زکات شهرستان به ویژه امام جمعه اهرم و مجموعه کمیته امداد شهرستان تقدیر و یادآور شد: درآمد زکات شهرستان در بخش مرکزی از 26 میلیون تومان در سال 89 به 85 میلیون تومان در سال 90 رسیده که بیش از 300 درصد رشد داشته است.

وی مهم‌ترین اولویت ستاد احیا زکات را کار فرهنگی دانست و اظهار داشت: باید با ترویج فریضه دینی و الهی زکات در جامعه فضا برای نهادینه کردن عدالت اقتصادی در تمامی جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول