اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن تاکید کرد

جذب سرمایه‏گذاری بخش خصوصی در شرق تهران

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودهن بر ضرورت جذب سرمایه‏گذاری بخش خصوصی در شرق استان تهران تاکید کرد.

جذب سرمایه‏گذاری بخش خصوصی در شرق تهران

حجت‏الاسلام حسین توسلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران-دماوند با اشاره به اهمیت و لزوم جذب سرمایه‏های بخش‏های خصوصی برای اداره بهتر امور شهری افزود: در حال حاضر، جذب سرمایه‏های بخش‏های خصوصی در دیگر نقاط جهان و حتی اغلب نقاط کشور به ابزاری در دست مدیریت شهری تبدیل شده است.

توسلی ادامه داد: یکی از نمونه‏های بارز سود جستن از سرمایه‏گذاری بخش خصوصی، استفاده از آن در بحث بازیافت زباله به عنوان "طلای کثیف" است که در منطقه ما چندان بدان پرداخته نشده است.

* لزوم حرکت شهرداری‏های کشور به سمت شهرداری اسلامی

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، همچنین حرکت شهرهای کشور به سمت و سوی شهرداری اسلامی را خواستار شد.

توسلی اظهار داشت: در حال حاضر وجود دیدگاهی اسلامی در زمینه شهر و شهرسازی کشور امری ضروری است.

وی خطاب به شهرداری‏های نقاط مختلف گفت: حال پرسش ما از شهرداری‏های شهرهای مختلف کشور این است که مدیریت شهری تا چه حد از شاخصه‏های اسلامی در اداره امور استفاده می‏کند.

توسلی ادامه داد: آیا کارشناسان حاضر در نهادهای شهرداری و دهیاری از موازین اسلامی در پیشبرد امور شهری آگاهی داشته و استفاده می‏کنند؟

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، ایجاد بسترهای لازم را در سایه برپایی همایش‏ها، سمینارها و نشست‏های تخصصی با اهل فن در خصوص نحوه اداره اسلامی شهر توسط شهرداری‏ها خواستار شد.

وی تصریح کرد: این مملکت کشوری اسلامی، مردم آن امتی مسلمان، حکومتش نظامی مبتنی بر موازین اسلامی و شوراهای آن با عنوان اعضای شوراهای اسلامی مورد خطاب قرار می‏گیرند؛ از این‌رو اداره امور شهری در قالب وظایف شهرداری‏ها و دهیاری‏ها نیز باید با مبانی اسلامی منطبق باشد.

* لزوم استفاده از بیانات رهبر انقلاب در مدیریت شهری

توسلی با تاکید بر لزوم سود جستن از بیانات گوهربار رهبر فرزانه انقلاب در اداره امور شهری خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار سه دوره گذشته اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با معظم‏له به نکات ظریف، مهم و کلیدی بسیاری اشاره فرمودند.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ادامه داد: از این‌رو اعضای شوراهای اسلامی شهرستان دماوند، استان تهران و همه نقاط کشور باید افرادی را برای بررسی و استخراج نکات مهم این بیانات گوهربار تعیین کنند تا با استفاده از این رهنمودهای ارزنده امور شهری را با مدیریت بهتری همراه سازند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول