اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان خبر داد

تحقق 570 میلیارد تومانی سرمایه‎گذاری صنعتی در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از سرمایه‎گذاری 570 میلیارد تومانی بخش صنعت در استان گلستان طی یک ‎سال گذشته خبر داد.

تحقق 570 میلیارد تومانی سرمایه‎گذاری صنعتی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا غلامی ظهر امروز در حاشیه نخستین جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: مازاد درآمدهای استان 10.5 درصد تحقق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه 11.7 میلیارد تومان مازاد درآمد در سال گذشته بوده عنوان کرد: از این محل 2.5 میلیارد زیان دیده شده که اکنون در حال پیگیری آن هستیم.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان تصریح کرد: اعتبارات هزینه‎ای استان در سال گذشته 21.5 درصد رشد پیدا کرده است.

غلامی یادآور شد: در سال گذشته اعتبارات تملک استان 36 درصد رشد یافته و مجموع اعتباراتی که در سال 1390 به استان اختصاص یافت 31 درصد رشد را نشان می‎دهد.

وی بیان داشت: مجوزهای تأسیس با رشد 108 درصد، اشتغال مجوزها با رشد 36 درصد و اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی 32 درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان ابراز داشت: میزان اعتبار طرح‎هایی که در قالب کمک‎های فنی اعتباری به صنعت پرداخته شده 21 برابر رشد پیدا کرده و از 6 میلیارد تومان به 13 میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است.

غلامی در خصوص کاهش واردات کالا در استان متذکر شد: واردات کالا در کشور نیز کاهش پیدا کرده و حجم تجارت خارجی در استان گلستان 36 درصد رشد پیدا کرده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در بخش حجم ترانزیت کالا 25 درصد، صادرات چمدانی 124 درصد و در گوشت قرمز استان گلستان به 6.2 درصد رشد رسیده است.

وی اذعان داشت: در سال 1389 جوجه‎ریزی 45 میلیون قطعه و در سال گذشته این رقم به 61.5 میلیون قطعه رسیده که بیش از 35 درصد رشد را در این بخش داشته‎ایم.

به گفته غلامی فرآورده‎های شیلاتی 11.3 درصد رشد پیدا کرده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول