اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت ترکیه صورت می‌گیرد،

سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد ریالی در پروژه گردشگری نمونه جزیره اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: فاز نخست ایجاد مجتمع تفریحی، توریستی و طبیعت‌گردی در منطقه نمونه گردشگری جزیره اسلامی با سرمایه‌گذاری 12هزار میلیارد ریال با مشارکت شرکت ترکیه‌ای اجرا می‌شود.

سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد ریالی در پروژه گردشگری نمونه جزیره اسلامی
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: فاز نخست این طرح در زمینی به مساحت 300 هکتار و با سرمایه‌گذاری 12هزار میلیارد ریال با مشارکت شرکت ترکیه‌ای اجرا می‌شود؛ ظرفیت پیشنهادی این طرح نیز 150هزار نفر در سال است، همچنین پس از بهره‌برداری برای 42 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.
وی افزود: جزیره اسلامی با 23 هزار هکتار وسعت در ضلع شرقی دریاچه ارومیه و 70 کیلومتری غرب تبریز قرار گرفته است و به عنوان بزرگ‌ترین جزیره از مجموع جزایر دریاچه محسوب شده که با داشتن 7 آبادی تنها منطقه مسکونی این مجموعه، که تحت تاثیر دخالت‌های انسانی قرار گرفته است.
محمدی اضافه کرد:  این شبه جزیره با داشتن مناظر و چشم‌اندازهای بدیع و کوهستان‌های صخره‌ای مرتفع، خطوط ساحلی و همچنین پراکندگی درخت و درختچه‌های جنگلی در ارتفاعات، چشمه‌های متعدد و نزدیکی به شهرهای پر جمعیتی مانند تبریز و ارومیه دارای ارزش و استعداد خاص است.
وی ادامه داد: جزیره اسلامی از سال 1351 تحت حفاظت و از سال 1365 به عنوان منطقه شکار ممنوع مدیریت می‌شود و احیای حیات‌وحش موجود در جزیره، نخستین هدف حفاظت بوده است.
محمدی تصریح کرد: این جزیره به دلیل واقع شدن در مسیر بزرگراه شهید کلانتری و نزدیکی به شهرهای تبریز و ارومیه و داشتن چشم‌اندازهای زیبا دارای جاذبه‌های خاص توریستی بوده که شرایط مناسبی را برای اکوتوریسم، کوهنوردی، صخره‌نوردی، شنا، قایق‌سواری و ... فراهم آورده است.
وی اضافه کرد: همچنین به علت داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد می‌تواند به عنوان پارک طبیعت مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول